Alla inlägg den 16 juni 2014

Av Sirpa - 16 juni 2014 20:39

Det märktes en stor skillnad på bussen idag,att det är sommarturlista.Skolorna slut och den första semesterperioden igång.
Inte många själar som åkte med på de vanliga rundorna.

Folk stod också och väntade på bussar som inte kom då det dragits in turer som blir överflödiga under skollovstid.
Tar några dagar innan kunderna upptäcker att det är på så vis.

Väldigt lugnt även i garaget.
Ett stort gäng har gått på semester och vi andra har fått annorlunda körningar.

För egen del kändes det bra med lugnet då jag inte varit så pigg över helgen.
Kände mig ännu ganska trött och sedan har jag en del grejer att fundera över.

En människa har korsat min väg och det har inte direkt skett obemärkt:)
Han har rört om i mitt huvud och även mitt hjärta.
Min plan för framtiden var ju den att jag skall leva ensam,utan någon att behöva ta hänsyn till.
Jag ville vara fri som molnen på himmelen och göra precis allt som jag själv vill.

Nu finns han där....påverkar mig i allra högsta grad med sitt mjuka,milda sätt att vara och verka.
Med sitt lugn,sin trygga mjuka röst och sina vänliga ögon.
En människa så full av kärlek och omtanke...en människa med ett eget liv och egen vilja....egna drömmar och visioner som han med glädje förmedlar till mig....

Sommartid för med sig olika sorters glädjestrålar...sol...värme...ledighet och kärlek

Av Sirpa - 16 juni 2014 07:56

Det var en härlig och uppfriskande känsla att gå i poolen denna morgon.
Vattentemperaturen låg på +15 grader,passar mig utmärkt:)

Luften bar en underbar doft av sommarmorgon.
Daggfriska rosor och pioner

Verkligen ett härligt sätt att starta en morgon och ny arbetsvecka

Fläderbusken stod i full blom,färdig att plockas och saftas:)

Av Sirpa - 16 juni 2014 06:46

Bilden som jag skulle ha med i förra inlägget kom ej med
Tar en ny och annorlunda

Av Sirpa - 16 juni 2014 05:27

Kaffekoppen står doftande bredvid det tända ljuset.
Kände igår när jag var i min kyrka i Västerås,Viksängskyrkan,att jag haft ett litet avstånd till Gud ett tag.
Har inte riktigt varit snäll mot mig själv och lyssnat på kroppens signaler.
Livet har varit pressat ett tag och jag tillåter mig inte riktigt att landa i nuet.
Det suger kraft.

Just nu i dagarna har jag varit väldigt trött,känt mig kraftlös och riktigt tung i huvudet.
Något försöker bryta ut i kroppen och min starka fysik håller emot.
Nu denna morgon känner jag att det vänt,känner mig piggare och gladare igen.
Nacken ömmar bara lite och huvudvärken jag dragits med några dygn är också borta.
Det kanske ger med sig:)

Ny arbetsvecka väntar och en hel del annat kommer att avverkas.
Bil till service,barnvakt till min älskade lilla unge härute på landet:)
Ser fram emot våra timmar,bra träning inför våra Ölandsdagar om några veckor.
Mormors lilla skruttunge :)
Ska bli så underbart att ha 4 av mina barnbarn nära i sommar på Öland.
Jag kommer att trivas som en gudinna:)

[Bild]

Nu lägger jag ut en bild på min älskling:)
Han gör alla han möter så himla glada med sitt fantastiska leende.
Själens spegel!
Den ungen har det så bra och trivs med livet.
Han är så oerhört framåt och nyfiken på livet och sin omgivning,ständigt.
Självklart har han gnäll och bråkstunder som alla barn:)
Mormors solstråle:)

Nu skall jag göra mig iordning för arbetsdag.
Det har regnat inatt och det doftar så gott ute.
Tillönskar alla och envar rn fantastisk sommardag:)
Gör det bästa av livet och var rädd om dig:)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards