Direktlänk till inlägg 8 mars 2015

Lördagen härliga innehåll

Av Sirpa - 8 mars 2015 06:58

Gårdagen gav mig en så skön magkänsla och livsglädje.

Dagen började tidigt med tankar och ord i sängen, genom blogginlägg och gosestund med min älskade lilla katt.

Därefter träning, dusch och frukost.
Dagen var så långt kommen redan vid 8 tiden.Så härligt!

Unnade mig lite vila och samtidigt planering av nästa veckas utmaningar.

Vid 10 tiden for jag så med förväntan inom mig till Öb i Arboga.Hade som tanke med denna tripp att inhandla sådant jag och Titti behöver i husvagnen.
Påsken står för dörren snart och det var även där, dags att införskaffa de gottisägg och annat till barn och barnbarn.
Jätteskoj!

Gick runt med min vagn och botaniserade bland hyllirna.
Hittade en matta till mitt förtält som jag tittat på tidigare, nu nedsänkt med 50% :) Glädje!
För mig känns det angeläget att ha mitt boende på Öland så trivsamt som jag bara kan fixa det, för Titti katt och mig.
Även för de besök jag hoppas på från barn och barnbarn.
Alla ska känna sig bekväma i mitt boende där.

Fyndade en del annat av värde.
Betalade och for så hemåt igen med bagagets värdefulla innehåll.
Handlade en del till dotterns hushåll när jag ändå skulle dit.

Efter en god lunch som bestod av Greksallad som jag trixade till, toppad med rostade Solfosfrön, så tog jag mig en kopp kaffe på soffan, straxt därefter en tupplur.
Så skönt att bara slappna av och flyta in i drömmens vila en kort stund.

Klockan var sedan såpass mycket att jag kunde ge Titti hennes insulinspruta innan jag plockade med mig det jag behövde för avfärd mot Surahammar och Västerås.

Njöt av min bilfärd dit.
Lyssnade på musik och tänkte på hur skönt det var att bara leva, utan en massa krav och oro.
Leva i mitt eget tempo.
Tänkte på hur mycket jag ändå åstadkom utan stress och påtryckningar och måsten.

Jag styrde min egen tid, mitt liv och tillvaron med de människor jag vill ha i mitt liv.
De som älskade mig för den jag är, den jag väljer att vara.

Jag mådde jättebra!

Åkte först och hälsade på en vän som gjorde mig oerhört glad.
Såg att denne hade tagit tag i sitt liv efter bästa förmåga och börjat skapa sin egen tillvaro.
Härligt!
Vi hade goda samtal som värmde mitt hjärta.
Samtal i lugn och ro, kravlöst behagligt.
Såsom livet skall vara:)

Jag gav lite råd och tips om inredning i huset som är under renovering.
Potentialen i huset är fantastisk!
Det boendet kommer att bli en härlig plats för min vän att finna sin sinnesro och harmoni livet.

Åkte så hem till min yngsta dotter som hade namnsdag igår:)
Där var hela familjen samlad, alla tre barnbarnen.
Min äldsta dotter med sin familj var också på plats, till min stora glädje.
Härligt:)

Fyra av mina barnbarn samlade under samma tak.Två av mina barn och älskade svärsöner.
Mormorshjärtat sjöng av glädje:)

Hann inte stanna så länge som jag ville, utan for vidare mot Västerås och en liten inflyttningsfest hos en kollega och vän som jobbar i Västerås.
Där var två andra kollegor från Saladepån och en tidigare Bussvärd.
Så fem tjejer blev vi samt en liten hund.
Jättesöt liten vovve:)

Vi blev bjudna på en underbar soppa med smaksensationer som fick gommen att le av lycka.
Så gott!
Med en cremefraicheröra till.
Samtalen flöt på om diverse ting och tankar.
Kul att träffa människor sådär som jag i vanliga fall inte ungås med.
Väldigt givande.
Kaffe och kladdkaka till dessert.
För min del bara kaffe då jag är i den kristna fastan och äter inte socker.

De andra bröt upp vid 20.30 tiden.Jag stannade ett tag till då vi hade intressant samtal om relationer och allt vad det innebär.
Vi talade om hur svårt det kan vara att anpassa sig i en relation, hur styrt det kan vara av ryggsäckar var och en bär, samt hur åldern också påverkar.
Ju äldre, desto större egenbehov som sätter hinder.

Till sist kände jag att tröttheten började infinna sig i hjärnan och jag skulle ju hem till Kungsör.
Kramade min gode vän och traskade bort till bilen, som jag parkerat på gatan där jag själv tidigare bott.
Aspvretsgatan:)

Kändes så bekant att gå där och jag tittade upp mot fönstret där jag bott.
Kändes inte hemma nu och jag mitt hjärta var inte där :)
Skön känsla!
Att ha kommit vidare.

Livet har verkligen varit brokigt sedan den dagen jag lämnade över min fina bostadsrätt där, till dess nya ägare.

Allt inom mig kändes bra, där jag återupplevde händelser från den tiden.Jag är glad att jag tog stegen, vidare i livet.Mot nya mål och möjligheter.

Min bilfärd hem gick i tankar om framtiden.Om veckan som kommer.Våren och sommaren.
Njöt av bilfärden i min härliga, säkra och trygga Volvo.
Trafiken var lugn vid den tiden på dygnet, straxt efter 23 på natten.

Kom så hem till min lilla Titti som väntade trött på sin kvällsmat.
Vi tog oss lite att äta båda två innan tandborstning och sova.

Dagen som gått hade ett rikt innehåll.
Många härliga möten med människor jag tycker mycket om, som har stor betydelse i mitt liv och min framtid.

En härlig Lördag och jag somnade med stor tacksamhet i mitt hjärta.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards