Direktlänk till inlägg 8 mars 2015

Så skönt med ledig Söndag

Av Sirpa - 8 mars 2015 17:34

Vaknade tidigt såklart :)
Spelar ingen roll att jag har ledigt, jag sover inte länge för det.

Efter morgonkaffe och blogg.
Pussarkalas med Titti inna hon valde att sova vidare.
Gick upp och färgade håret.
Denna gång lite rödaktigt.

Färgen heter Nutrisse.
Röd Svartbrun.
Har aldrig testat den tidigare.
Blev lite fundersam när håret hade morotsfärg när de 30 minuterna av verkningstiden pågick.

Åt min frukost under väntetiden.
In i duschen sedan.
Sköjde ur färgen under lång tid.
Såg ut som ett blodbad i duschen:)
Jag sköljde och sköljde....färgen fällde hur jag än gjorde.

Får stå ut med att den kommer att fälla vid de första tvättarna.
Blir kanske lite bökigt med mina vita skjortkragar.
Kommer inte att köpa denna sort av färg igen.För kladdigt att hålla på med.

Håret blev snyggt när det torkat.
Lite för rött tyckte jag först men vande mig efter ett tag.
Åt klart min frukost.Titti diskade filfatet:) på sitt vis.

Klädde mig för Högmässan i Kung Karl.Gick dit straxt innan 11.



En rofylld Högmässa med Marie som präst.
Lite besökare idag och det tror jag berodde på att Vasaloppet åktes samtidigt.
Kyrkkaffe efteråt och goda samtal med mina vänner i församlingen.
Så härligt med gemenskapen.

Åtog mig att baka en ugnsplåt med Äppelkaka på Torsdag till försäljning på Fredagen.
Pengar som går till Fasteinsamlingen.
För att utrota hungern i världen.

Gick sedan hemåt via Coop.
Gav en gåva till kvinnan utanför.
Handlade grönsaker och margarin till bakningen.
Kom hem vid halv 2 och satte igång att skala rotfrukter i mängd.
Kokade Grönsakssoppa som skall räcka denna vecka.
Blir smidigt att ta fram och värma efter att jag duschat då jag springer hem.

Soppan är riktigt nyttig och näringsrik.

Gjorde tidigar imorse iordning små askar med musli som jag skall ha till frukostarna.
Fixa morotssnacks att tugga på om hungern sätter in.

Kommer att ha ett par bars i reserv och energierna inte riktigt räcker.
Är noga med sådant då jag jobbar i trafiken.

Gick ner i källaren och laddade tvättmaskin.
Titti råkade ut för ett litet missöde tidigare i veckan.Hon kissade i våran säng.
Det har aldrig hänt tidigare.
Jag tror att hon sovit så tungt att hon kissat ner sig helt enkelt.
Lilla gumman!
Mammas Hjärta
Det gjorde ju inget utan jag bäddade rent och gjorde ren madrassen.
Tvättade täcket idag samt lakanen.
Nu hänger allt fräscht och väldoftande härhemma.

Tre maskiner körde jag och det kändes skönt att få det gjort.
Gjorde matlådor av soppan som jag också åt av till min sena lunch.
Jättegott med ostknäckemacka.

Skönt att pyssla omkring härhemma och förbereda kommande vecka med min utmaning:)

Hade Vaniljdoftande ljus tända hela tiden.
Titti kom gång på gång till mig för kramar och kel:) vi pratade om våran husvagnssommar som jag är övertygad om att hon älskar lika mycket som jag.

I veckan ska jag söka reda på en bur till Volvon.För Tittis resor i vår och sommar.

Min lilla älskling som jag trivs att leva med.Hon håller sig nära mig mest hela tiden.
Just nu mysande i soffan:)
Avslappnad och välmående.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards