Direktlänk till inlägg 28 mars 2015

Härlig Fredag

Av Sirpa - 28 mars 2015 07:41

Tempot i mina förberedelser inför säsongens vistelse på Öland fortsätter.
Då jag i detta jobbar heltid och just nu, även pendlar från Eskilstuna gör att dagarna blir väldigt långa.

Gick upp 3 på morgonen.
Blev lite för få timmar av sömn den natten, men det funkar om jag får sova ikapp nån timme.

Kaffe i sängen och dagen var igång.
Klädde mig, kom iväg 3.50
Var i uniformen 4.30 för att börja köra.
Tidigaste körningen ut från garaget, min favoritsträcka till Skinnskatteberg.

Mår så himla bra av den körningen,
Tidigt, lugnt, härligt väder.
Såg rävar och rådjur.
Under färden ljusnade det och mörkret vek undan.

På min rast efter 4 timmars körning blev det glada skratt med kollegor.
Var in och tittade i goa kollegans fantastiska Kabe husvagn.
Deras är 1.5 meter längre än min.
Jättefin!
Som vanligt har vi stort utbyte av varandra, kollegan och jag.
Så lika tänk och livsinställning så samtalet flyter på så tiden rusar fram.
Älskar att ha människor i mitt liv som ger energi, som också får det av mig.

Tack för att du och din hustru finns i mitt liv.Mina vänner:)
Sådana vänner är jag rädd om.
Härligt!

Körde mitt andra pass och mådde verkligen toppen:)
Njöt av dagen, kunderna, friden i min själ och tanken på allt framför mig i livet.
Hjärtat kändes lätt och befriat.
Känns som pusselbitarna i livet läggs på plats en efter en.

Det är ju en stor och viktig bit i livet att hitta det jag själv vill med mitt liv.
Göra det som känns bra.
Som ger energi och glädje.
Börjar få till det väldigt bra med hjälp av andra människor som tänker lika och som vill mig väl.

Efter arbetet åkte jag till lilla lyan i Kungsör.
Där luktade det pyton då jag klev in genom dörren....blähh!
Hade glömt kattmat i Tittis skål som blivit gammalt.
Sanering....eliminera lukten ihopplock av de saker som skall med till husvagnen.

Gick in på Coop, gav tjejen utanför en sedel, känns bra i hjärtat att bidra med någonting.
Lider med dessa människor som har det svårt i sina liv, i ett för dem främmande land.
Jag ger alltid någonting.
Ser till att ha lite kontanter på mig just för det ändamålet.

For sedan mot Eskilstuna och Caravan husvagnar.
Hade köpt med en bukett Tulpaner som jag ville ge till min goa säljare, som jag köpte Sävsjövagnen av för ett år sedan.
Åsa Brådd...världens bästa säljare!

Jag gjorde henne delaktig i mitt livsöde som tillfällig bostadslös när jag köpte vagnen och hon hjälpte mig oerhört med sitt sätt att vara som människa.
Sådan värme och hjälpsamhet minns jag.Hon blev en del av mitt liv, i min strävan uppåt igen till ett värdigt liv.

Hon blev jätteglad och rörd.
Goa människa!
Fick den mjukaste av kramar jag någonsin fått.
Härligt att få visa min uppskattning.

Sedan gjorde vi affärer.
Jag köpte ett underbart, snyggt vindskydd som ska upp på min plats på Kyrketorp, Öland.
Lite svår att få en bra bild av men det går att skönja hur läcker den är.

Svart med inslag av grått.
Det gråa är genomgående i mina grejer just nu, bilen, förtältet och även på husvagnen.
Valde det svarta för att bryta av lite och den ser så stilren ut.
Kraftiga stänger för uppsättning med stabilitet.
Ska bli härligt att sätta upp sedan i Maj.

Vad jag njuter av att kunna skaffa mig riktiga kvalitetsgrejer som kommer att hålla.
Det lönar sig i längden.
Sedan är jag rädd om allt jag äger.
Det är ju jag själv som jobbar mig till allt.

Köpte även en Spillvattentank på hjul som blir lätt att tömma.
Snygg att ha ligga under vagnen.
Grå självklart:)

For så till husvagnen på Prästgården.
Till min dotter och lilla barnbarnet.
Umgänget med dem var kantat av kramar, goda samtal och mat.
Vi får så stort utbyte av varandra och använder varann som bollplank i livet.

Min husvagn gjorde mig orolig en stund, då strömmen krånglade.
Det visade sig efter min felsökning att batteriladdaren gått över på Standbyläge och laddade inte.
Klart att strömmen försvann.
Trots att kabeln satt i väggen så ska ju batteriet ha sin laddning då en hel del drivs med 12 volt.
Fixade problematiken :)

Gjorde kväller efter timmar av gemenskap med mina älsklingar.
Kröp ner hos Titti katt i varma bädden.
Hon är så nöjd för här kan hon vistas ute om hon vill.

Somnade gott, jättetrött!
Lycklig och tillfreds med livet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards