Direktlänk till inlägg 15 oktober 2017

Lördag förmiddag

Av Sirpa - 15 oktober 2017 07:15

Lördagens äventyr började med att jag vaknade före de andra. Självklart :)

Gick över till min husvagn och bryggde kaffe och bloggade.
Låg och lyssnade på regnets smatter mot taket.i
Vid 7 tiden tog jag dotterns bil och åkte till Maxi och handlade.
Skulle gjort det Fredag innan vi kom till Prästgården, men valde bort det då det var precis vid värsta rusningstid.

Nu var det lugnt, ett tag...
Sedan kom stessfolket inrusande och det var slut på friden.

Åkte åter till de andra som vaknat och ätit frukost.
Vi klädde oss och åkte in till Eskilstuna vid 11 tiden.
Parkerade och skulle bowla med barnen.
Det gick inte alls, då det var tävling där.
Skulle bli ledigt vid 14-15 tiden.

Vi gick ut igen och dottern kom på att vi kunde besöka Stadsmuseet.
Vi gick dit, förbi den fina ån och fontänen mitt i.

Kom in på museet där det var ganska lugnt och barnen fick fullt upp.
Allt skulle testas inne på museet, som gick att testa.
Först lilla museet...

Sedan vidare till det stora museet med massor av jättestora grejer

På stora var det intressant för oss vuxna också.
Stora vattenkraftturbiner som fungerar ännu och de kommer startas i slutet av Oktober med spöktema dessutom.

Många olika tekniska saker fanns att prova på.
Barnen for omkring överallt.
Allt skulle testas...

Tills magarna började kurra av hunger och vi gick därifrån till vår bokade restaurang

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 1 juni 18:00

Tiden går väldigt fort. Det är nu ett år sedan som jag valde att ta ut pension. Tanken var att jag skulle kunna trappa ner jobbandet men så blev det ju inte med de helt galna boendekostnader jag haft under vinterhalvåret. Under flera månader f...

Av Sirpa - Fredag 31 maj 18:55

Jag har inte hunnit fått in allt som jag tänkt under Maj månads blogg. Några vackra foton kommer här från mina jobbresor ...

Av Sirpa - Tisdag 28 maj 12:44

Jag lever ju som singel, helt självvalt! Men i Geiranger trillade jag dit och blev helförälskad. Se bara vilket vackert par vi är jag och min härliga Trollgubbe :) Lika stora näsor har vi ... Visst är vi ett perfekt par ...

Av Sirpa - Tisdag 21 maj 18:22

Nu har mina Norgeresor för sommaren dragit igång

Av Sirpa - Tisdag 21 maj 05:30

Här kommer mera foton från min 65 årsbjudning

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards