Direktlänk till inlägg 28 april 2018

Pumpen bråkar igen

Av Sirpa - 28 april 2018 02:05

I våras hade jag vagnen inlämnad för missljud i pumpen till värmen i vagnen.
220 volten.
Pumpen byttes och plånboken fick ett hål.
Sedan har den gått så tyst och fint.
Tills idag, när det började låta skumt igen när den slår om via thermostaten.

Vad trött jag blir när grejerna inte kan fungera. Måste kontakta P igen som gjorde bytet.
Allt funkar ju och så men det låter skumt.
Rasslar och knäpper i den.
Det stör mig grymt då jag vet att nåt inte är som det skall.

Skulle det krisa och det lägger av helt finns ju golvvärmen. Den är ju elektrisk.
Jag vill ha tysta, fina och välmående grejer så jag kan slappna av.

Nu har jag vaknat mitt i natten av knäppandet och kan inte somna om. Just nu går den fint. Tyst och lugnt.
Tur det är Lördag imorgon för då jobbar nog P och jag kan ringa till företaget.

Börjar känna mig hungrig, mitt i natten.
Får nog lov att ta något i magen för annars håller väl det mig vaken istället.
En knorrande mage :)

Var så trött igår kväll att jag somnade innan kärestan hunnit hem från jobbet. Vi skulle ha pratat en stund så jag hörde att han mådde bra.
Han hade inte den bästa bussen direkt, under sista vändan till Arlanda.

Känns så tomt utan honom intill mig på natten.
Man vänjer sig så vid en älskad människa. Denna härliga människa som jag äntligen fann efter många års letande och sedan några år till för att få honom hos mig.

Jag som skulle leva som singel resten av mitt liv. Ibland blir inte planerna som de var tänkta. Det är jag så lycklig för idag då min älskade finns i mitt liv.

Jag har inget emot att vara ensam heller. Det behöver man emellanåt. Som nu när jag har så mycket att funderar över med jobbet jag inte mår bra med.
Bara vara med sina egna tankar och funderingar.
Rå sig själv bara och vara tyst i sitt eget plockande.
Sedan trivs jag så fint med att ha min älskade att bolla tankar med.
Vi ger varandra utrymme att ventilera allt som behövs.
Sådant är viktigt för en sund relation med sin livskamrat.

Jag tror faktiskt att jag tar mig en kopp nattkaffe. Där är jag lite udda med den förmågan. Att dricka kaffe och ändå sova hur gott som helst efter det.
Blev sådan när jag jobbade nätter förr om åren. Kunde ta en kopp kaffe vid hemkomst och sedan lägga mig och sova gott.
Inget konstigt alls. Bara gott och lugnande för magen.

Magvärken förresten som dök upp under fredags förmiddagen, måste ha varit hunger bara. För efter jag ätit och vilat kort så var den borta.
Nu lite kaffe och en bit ost.
Doften av nybryggt kaffe är ju så god. Även mitt i natten.
Tog mig några skivor av en god italiensk salami som jag hade med hit.
Lite mild och fin Prästost i bitar.
Det lade sig fint i knorrande magen.

Vad jag trivs med denna tystnad på natten.
Rofyllt och stilla.
Inget som stör, förutom pumpen nudå, när den rasslar en stund.

Fast det kommit mera folk till campingen under gårdagen så är det inget liv nånstans.
Inte som i Herrfallet där det festades varje helg och ett himla liv inpå morgontimmarna.
Alla hälsar glatt på varandra här och inga konstigheter.

Sedan blir det säkert mer liv till Valborg och Midsommar. Men det är fullt naturligt.
Större helger har ju de flesta grillpartyn.
Valborg jobbar jag och är då inte här.

Straxt dax att släcka och sova några timmar till innan solen tittar upp för en ny dag.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Av Sirpa - Söndag 7 april 07:43

Påskafton och Påskdagen ramlade på i samma anda fast med lite annorlunda körtider. Hade dessutom en extra körning för Vy Värmlandstrafiken från Kristinehamn till Kil med mellanstationer. Helt nya färdvägar igen. Sov natten mellan Påskdagen och ...

Av Sirpa - Söndag 7 april 06:45


Det heter ju Långfredag och det blev det verkligen för mig. Gick upp 7.00 och unnade mig en lång dusch innan frukost för att vakna till. Hade lite svårt att varva ner efter gårdagen så det tog tid innan sömnen infann sig. Åkte i god tid efter ...

Av Sirpa - Lördag 6 april 11:42


Scandicfrukostarna brukar ju vara goda och fräscha. Även denna gång. Scandic Holberg i Oslo. Efter en alldeles för kort natts sömn så måste jag ju fylla på energi för att dra igång den nya dagen. Kollegan och jag frullade tillsammans och had...

Av Sirpa - Lördag 6 april 07:46

Skärtorsdag morgon fick jag skjuts av mina tjejer till Örebro och Let's Go's depå. Fixade med bussen jag skulle i helgen och rullade sedan iväg för avgångstid från Karlstad. Mötte där upp en kollega från Vikmans buss Arvika som jag skulle jobba t...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards