Direktlänk till inlägg 29 april 2018

Satt vid vattnet

Av Sirpa - 29 april 2018 15:20

Jag ville ha en sista promenad innan jag lämnar detta vackra stillsamma paradis för denna helg.

Styrde stegen till sjön och satte mig på en liten klipphäll och såg ut över vattnet.
Tänk om man kunde få bo såhär nära rent och fint vatten.
Skulle lätt kunna pendla en bit till jobbet om detta kunde bli verklighet.

Härliga önskedrömmar.
Såsom livet ser ut nu så finns det inte på världskartan att få någonting sådant.
Vi som jobbar ständigt och tjänar dåligt i förhållande till det vi uträttar.

När skulle vi ens ha tiden att sköta om någonting eget.
Drömmar är gratis och tur är väl det.

Vädret idag har varit lite ostadigt.
Såg hur det började närma sig svarta moln som regnade därborta på håll.
Satt kvar ännu en stund och såg ut över vattnet.

Måsarna skränade över någonting och över vattnet flög svanar.
Det låter så härligt om deras vingar i flygningen.

Gick tillbaka mot vagnen, längs tjärnens kant. En Öring slog till med stjärten vid vattenytan så det bidades rejäla ringar på vattnet.
Det började droppa från de svarta molnen som redan var ovanför.
Gick med lite raskare steg hemåt.
Hann in innan det riktiga regnet kom.
Regnade kanske 10 minuter och sedan full sol igen.

Värmde på det som var kvar av köttsoppan igår. Mest buljong, men det fungerade bra, salt och gott.
Kärestan ringde och hörde efter om det var ok att han kom vid 17 tiden, då han inte orkade ha bråttom.
Självklart! Jag hade ju ingen panik hem.
Saknar bara honom enormt mycket.

Han är säkert helt färdig när han anländer hit. Jag tar över ratten och vi far förbi min dotter och tittar till hennes katter på hemvägen.
De har skötare som finns med dom om dagarna men jag vill gärna pussa lite på Ville katt, när vi ändå åker förbi.

Här i vagnen är allt redo för avfärd.
Gasolen stängd och luckan låst.
Värmen neddragen och elsladdar ur.
Ska tömma kylen straxt innan kärestan anländer. Har kylväska.

Myrorna har försvunnit nu och jag hoppas de håller sig borta.
De får så gärna leva och må gott men inte i min boning.
Kan inte ha myror kutande överallt och boande i vagnen.
Så nära behöver inte naturen komma :)

En stol skall med hem igen då den hör till balkongen.
Eller inte, vi får se hur jag gör.
Vi ska ju vara en del folk här när jag fyller och då går det åt stolar. Har nu 10 med solstolarna inräknade.
Får kanske ta med nån hemifrån hit istället.

Vi blir nog 12 pers då den 12:e Maj när jag tänkte bjuda på grillat.
Hoppas vädret tillåter det.

Nu ska mobilen laddas en stund.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards