Direktlänk till inlägg 10 januari 2020

Vsk nallen och jag

Av Sirpa - 10 januari 2020 06:46

Vi var ute igår på äventyr till Dalarna.
Närmare bestämt Orsa Grönklitt.
Dit körde vi ett stort gäng skidåkare från Västerås. Bagaget fullt av skidor och övernattningsgrejer.

Resan tog längre tid än det som var inlagt i körordern.
Det hade missats att jag även skulle släppa av mina skidåkare vid stugorna de skulle bo i. Vilket tog ca 1 timme extra med klättring och vändning på ishala backiga vägar och trånga ytor

Enligt körorder skulle jag spetsvända.
Dvs åka tillbaka samma tid som jag anlände dit. Det var ju inte riktigt verklighet.
Jag uppmärksammade inte den missen förrän jag skulle åka hemåt.
Insåg då att jag låg väldigt sen till hemkomst.

Dessutom måste jag ha min lagstadgade rast i färdskrivaren efter 4 1/2 timmes körning.
Fick 15 minuter vid stoppet skidåkarna ville ha utanför Leksand. Så det räckte med 30 minuter i Orsa. Hann till Willys parkering innan tiden var slut.
Gott med kaffe och macka :)
Nallen ville inte ha, han var mätt av alla intryck sa han.

Så min dag blev ca 2 timmar längre än planerat. Nu gjorde det inte så mycket då jag inte har någon körning idag, dagen efter.
Annars kan sånt äventyra en dygnsvila

Väldigt vacker trakt är det i Dalarna där jag körde fram.
Orsa, Rättvik och de vackra sjöarna.
En njutning att köra där och jag skulle ha gärna stannat några gånger till för foton och njutning av utsikt men den tiden fanns ju inte.

Fick en del fina foton på bussen jag hade.
Vsk nallen med självklart.

Anlände hem till Nova riktigt trött.
Det var grymt mycket trafik på hemvägen.
Hamnade ju i rusningen där mot eftermiddan.

Tank, tvätt, toatömning, dammsugning och allt skulle ju sedan göras innan jag fick åka hem.

Hade inte planerat mat för så lång dag så jag var jättehungrig.
18.30 satt jag i soffan och njöt av het Gulaschsoppa och ostknäckemacka.
Starkt gott kaffe och pepparkakor.

Hade diskat upp efter gårdagen.
Sparat disken då jag tyckte arbetsdagen skulle vara så kort :)

Det är rätt skoj med mitt jobb som beställningsförare.
Så fort en arbetsdag understiger 12 timmar så tycker jag att den är kort :)

Såg på tv att det i Finland jobbas för att införa 6 timmars arbetsdagar.
I min värld då alltså 50% dagar.

Vilken arbetsgivare har råd med det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards