Direktlänk till inlägg 30 januari 2020

Vaken i natten

Av Sirpa - 30 januari 2020 00:46

Lade mig tidigt onsfag kväll.
Kände att det inte fanns någon anledning att sitta och glo på tv när jag var så trött.
Somnade bums med Nova tätt intill.

Väcktes av någonting vid 22.30 tiden och kunde inte somna om.
Gick upp efter en stund och bryggde mig en kopp gott kaffe.
Njuter så av att få riktigt kaffe igen efter resan.
Det är aldrig gott med kaffet utomlands tycker jag. Inte som hemma.
Vet inte om det har med vattnet att göra eller nåt. Har aldrig varit nöjd med kaffet.
Inte annat än i Italien. Där fanns riktigt kaffe att få.

Nova fick sig lite "nattmacka" också.
Klart att hon ska ha när jag förser mig i köket.
Sedan for hon omkring som ett torrt skinn i lägenheten, ut på balkongen och runt om i full fart.
Gillade när jag var uppe mitt i natten med henne.

Imorgon kommer det en bekant och tittar på lägenheten.
Faktiskt en kollega från Nettbuss.
Han som tog över trean jag och x:et bodde i.
Nu vill han ha en två istället.
Han ringde mig på eftermiddan och vi bestämde att han kommer över på kvällen idag Torsdag.

Det skulle ju vara toppen om han tar den här lägenheten. Då vet jag ju vem som tar över och vi kan bestämma sins emellan om överlåtandet och han får inte långt att flytta.
Bara ca 200 meter :)
Precis som jag när jag flyttade hit.

Han måste tydligen bestämma sig senast Fredag om han tar den här.
Hyresgäster är det då inget problem att få tag i.
Bostadsbrist råder ju ännu.

Yngsta dottern var heligt förbannad och ledsen igår.
Det var meningen att idag 30/1 skulle hennes lägenhetsförsäljning göras klar.
Då visade det sig att bostadsrättsföreningen som hon har lägenheten hos, inte ännu gjort klart med godkännandet av nya köparen.
De har haft på sig 6 veckor att ordna detta.

Dessutom var de otrevliga mot mäklaren som sökt dem i flera dagar utan att någon svarat.
Snacka om långsamma kvarnar och maktutövande.
Finns inget att anmärka på nya köparen som är en gammal dam på 79 år.
Pengar klara och allt.
Idioti och förhalande bara.
Nu spricker ju även damens flyttplaner pga att dessa individer inte fått tummen ur röven och fixat klart innan affären görs klart.

Så minst en vecka till står lägenheten tom och redo och min dotter måste bära kostnaden för det.
Damen får bo i flyttkartonger och vänta.

Usch vad jag ogillar sånt förfaringssätt!!
Så respektlöst mot andra människor.
Inte en endaste tanke på hur mycket elände de ställer till med.
Eller så njuter de av det.... Vad vet vi!!
Vidrigt är det iallafall.

Nu ska jag försöka sova.
Känner hur sömntåget kommer långsamt tuffande så det är bäst jag hoppar ombord.

Får inte vända dygnet nu för på lördag morgon måste jag upp 3.30 för att köra tidig Eckerö.
Börjar med lite Stockholm idag Tosdag först.
Steam hotel till Cityterminalen.
Börjar jobba 11.00 idag

Natti Natti

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards