Direktlänk till inlägg 29 april 2022

Vaken tidigt

Av Sirpa - 29 april 2022 04:32

Vet inte riktigt vad som väckte mig men det blev väldigt tidigt iallafall.
Redan 2.30
Kunde inte somna om fast jag gjorde ett tappert försök.
Katterna hade också vaknat och tyckte att det var dags för frukost och ut.

Gick upp straxt efter 3 och drog igång kaffebryggaren. Laddade in mera ved i köksspisen som ännu var varm efter gårkvällens sista laddning av go björkved.

Vi har stängt av dieselpannan för att spara på den skvätt diesel som är kvar till i höst istället.
Så på natten går tempen ner rejält i huset.
Den är ju gammal och dåligt isolerad.
Vi har varsitt elelement i sovrummen ifall det blir för kallt.
Inne i mitt sovrum var det +15 när jag vaknade. Det blir så rå luft i huset om vi inte hjälper till med eldningen i köksspisen.
Så slitet med veden kommer till nytta verkligen

Jag får ont i luftvägarna om det är för kyligt när jag sover.
Det sägs att man sover bättre i kallare temp men det stämmer inte på mig.
Alla är vi olika.

Det ljusnar ute nu och det tycker jag känns skönt att ljuset kommit åter och det inte är becksvart när jag åker tidigt till jobbet.

Snart dags att ta på uniformen och åka iväg mot depån i Hallstahammar för att hämta ut dubbeldäckaren.
Idag bär det iväg till Västerås för hämtning av ett företag som ska till Stockholmsmässan i Älvsjö

Mitt ut i Stockholms rusningstrafik har det här gänget valt att åka tidsmässigt. Det är bara att gilla läget.
Vi kommer fram när vi kommer.
Jag kan inte flyga med bussen och med en dubbeldäckare vinglar jag inte iväg och letar några genvägar i Stockholm utan det är bara att hålla sig till de stora vägarna som all annan trafik

Sedan jobbar jag hela Lördagen och ledigt Söndag- Måndag.
Planerar att tvätta fönstren här i huset och dom är några stycken.
15 fönster som 11 av dessa måste öppnas och tvättas även emellan.
Dvs 4 sidor glas på varje fönster.
Det tar ett tag att pyssla med.

Gamla fönsterglas som är vågiga och riktigt svåra att få fina.

Nån av de lediga dagarna ska jag hälsa på gamla mamma. Hinner ju inte under arbetsdagarna då jag är borta från ottan till sena kvällarna.

Nu larmade min mobil att det är dags att gå upp. 4.30
Så det är bara att komma i kläderna, bädda och åka iväg.
Bussen ska vara startad 5.50 och jag har ju en resa till depån på 35-40 minuter först.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards