Direktlänk till inlägg 3 december 2022

Hemma med Ludde

Av Sirpa - 3 december 2022 07:37

Igår fredag när jag vaknade tidigt som vanligt så kände jag mig hyfsat pigg och hoppades på att kunna göra något mera härhemma.
Senaste tiden har ju gått mycket i trötthetens tecken då jag inte riktigt varit på topp efter influensan och nu återigen väldigt mycket jobb.

Hade lagt in om ledighet fredag lördag för att vara hemma med Ludde Basset medans hans Matte och Lillmatte skulle iväg på Julbord med övernattning.

Somnade om en sväng under morgonen då tröttheten kom krypande igen
Det medans tjejerna gjorde sig ordning för att bli hämtade av min äldsta dotter för avfärd till Julbordet.

Sedan var det som om jag hade haft bly i lederna resten av dagen.
Eldade i kökspisen för att få varmt och gott till Ludde.
Han hade dessutom fått en mysbädd inne i mitt sovrum vid elementet där han gosade ner sig och sov i flera timmar.

Jag låg och läste. Somnade till stundtals. Gick sedan upp och färgade utväxten i håret som jag var så trött på att se varje gång jag gick förbi en spegel.
Fixade korv och mos till middag och det satt fint.

Ludde och jag tog en kort sväng ut med stora ficklampan i handen då det var beckmörkt redan vid 16 tiden.
Ludde hade ätit eftermiddagsmellis vid 15 tiden.
Jag hade stängt om hönsen då och senare vid 19 tiden var det dags att släcka hos dem.
Bägge satt på sin pinne och sov redan.

Den här mörka årstiden ger inga ägg och hönsen har nyligen ruggat och får nu nya fina fjädrar vartefter.

Ludde gjorde det han skulle och ville sedan in från mörker och väta.
Regn, regn vareviga dag!!

Han fick sin middag och sen sade han godnatt och kröp ner i mysbädden med sitt gosedjur och mysfilt över sig.
Det snarkade bara en kort stund efteråt.
Nöjd trött hund gillade läget att vara med mormor.


Jag gjorde ingen större sak av kvällen utan det blev läsning med bägge katterna på mitt täcke där jag låg och försökte få klart min bok som var i långrandigaste laget.

Släckte tidigt och vaknade några gånger på natten av att Ludde tappat täcket och rörde sig oroligt.
Tog på honom det och läste en stund och sen sov vi vidare.

Det blev en dag i vila som kändes välbehövlig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards