Alla inlägg den 11 september 2022

Av Sirpa - 11 september 2022 04:49

Hade igår Lördag en trivsam körning med ett hockeylag som jag tycker mycket om att köra.
Sura Hockey.

Hämtade grabbarna från Surahallen i Surahammar, där jag själv bott i massor med år.
Åkte till Tyresö och Fontanahallen.

Det var lugnt i morgontrafiken så vi kom fram i god tid.
Väldigt märklig, trång och inte det minsta anpassad bussparkering fick vi.
I vägen för allt och alla.

Den hallen var en tillfällig lösning tydligen och det brukade inte komma gästande lag dit med stor buss, fick vi förklarat.
Blev lite vakande för mig då jag måste finnas nära bussen om den behövde flyttas om någon parkerad bil behövde komma fram.

Gjorde mig inget då jag var trött och satt/låg mestadels i bussen och läste min medhavda bok.

Hockeyhallen var nog den kallaste jag någonsin varit till.
Ledarna i laget sa samma sak.
Så jag var in nån sväng då och då för att se hur det gick för mitt lag.

Tyvärr förlorade vi med 4-3 men det här var bara en träningsmatch så det gjorde väl inte så mycket.
Ingen hängde läpp iallafall efter matchen när vi lastade.

Härligt lag att köra.
Ordning och reda. Alla jättetrevliga och jag får alltid en ren och fin buss tillbaka till depån.
Det är bra diciplin med sånt.
Var och en plockar sitt skräp och ledarna ser till att det blir gjort
Blir så mycket smidigare för mig som förare när jag slipper städa en massa efteråt.

Heja Sura!

Vi hade lite jobbigt att ta oss ut från platsen där bussen stod.
Bilar parkerade på fel ställen så jag fick slalombacka och trixa mig ut därifrån med hjälp av matchvärdar som ställde upp och hjälpte mig.

Inget problem för mig men det tog ju lite extra tid. Vi kom hem i rätt tid iallafall.
Hade checkat av innan vilken väg som var smidigast hemåt.
Det hade ju som vanligt hänt olyckor i Stockholm så jag valde vägar som fungerade.

Kör gärna Sura Blue Hammers igen.
Har ju kört dem några gånger innan.
Mycket trevligt lag!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards