Alla inlägg den 23 september 2022

Av Sirpa - 23 september 2022 15:21

Sov inge vidare inatt då det var folk som kom till hotellet och förde oväsen mitt i natten. Låg vaken sedan till småtimmarna.
Vaknade vid 6 tiden, bryggde kaffe och bytte om till träningskläder.
Gick ut vid 7 tiden.

Först en sväng till bussen för att se till den och var ok. Lämnade av en kasse grejer jag inte behövde.

Sedan tog jag mig till andra delar av stan som jag inte gick i under gårdagen.
Ner till vattnet. Följde den och över en bro.

Träffade på ett par söta katter. Den första var jättekelig och pratig.

Hann bara gå en liten bit så var där nästa katt. Den spanade efter något och hade inte tid att prata med mig.

Gick vidare längs vattnet och över till andra sidan stora vägen.
Jättemycket trafik hela tiden i stan så jag försökte hålla mig borta från de större gatorna.
Skönt väder, riktigt varmt efter nån timme.

Gick och gick ända tills det började kännas i fötterna ordentligt.
Kollade in stegräknaren. Hade gått en mil bara sådär.

Tog mig tillbaka till bussen för att hämta en ost från kylen.
En annan buss hade kommit och ställt sig bredvid.

Strosade lite i butiker alldeles vid hotellet innan jag 11.30 gick upp på rummet.
Kändes bra i hela kroppen med all motion och frisk luft.
Känner att jag börjar längta hem nu.

Tog foto på ingången till hotellet. Mitt rum ligger alldeles ovanför ingången.

Bytte om till myskläder, fixade kaffe, mackor, fil och flingor och åt en god välbehövlig brunch :)

Sedan blev det vila

Av Sirpa - 23 september 2022 07:16

Körde hit mina gäster under Onsdagen och är nu helt utan körningar i dagarna två, som det verkar.

Jag är ändå så att säga disponibel ifall det behövs till någon körning.
Inget under Torsdagen iallafall och det var ju lyxigt tyckte jag

Gick upp rätt tidigt och bytte om till träningskläder. Gick till bussen och tittade till den innan jag sedan började gå och se mig omkring i den här vackra lilla staden

Kanske inte är så liten i sin helhet men jag har lyckan att få bo i den gamla delen.
Finns mycket fina byggnader och grönområden.
Botaniserade omkring och hamnade till sist på Lidl och handlade frukost med mig som jag insåg efter några timmar att jag missat.

Jag bara gick och gick.
Jätteskönt och välbehövligt.

Min äldsta dotter ringde och vi pratade en lång stund.

Jag njöt av att inte behöva jaga iväg någonstans i jobbet utan bara vara för mig själv och göra precis det jag ville.


Så skönt med en trygg bussparkering i en stad.
Alldeles nära liggen en stor gammal kyrka som plingar i klockorna varje timme. Inte på natten förstås.

Gamla hus med lutande, snea och vågiga fasade faschinerade mig.
Vore kul att se dessa rum invändigt hur stor lutningen är där.

Jag fick meddelande redan på morgonen att jag var välkommen att delta i den middag som mina gäster skulle ha på kvällen. Det skulle vara lite festligt då det firades något.
Jättegulligt!
Jag tackade nej då min tid är så värdefull just nu till vila och återhämtning. Passar på när jag har möjligheten
Umgås med gästerna gör jag i körning. Det räcker gott.

Såg uppe på kyrktaksnocken att det var som ett jättestort fågelbo
Vet inte om den är riktig eller fejk
Om den är riktig så är det säkert ett Storkbo.

Efter min långa vabdring återvände jag till hotellet.
Tog en lång skön dusch och kröp i myskläder.

Fixade till en riktigt god frukost som jag sedan njöt utav.

Hade dörren öppen till den gamla Franska Balkongen.
Hörde hur gatan utanför fylldes av liv och rörelse.
Liten kullerstenagata med små butiker.
Inte störande på något vis.

Tog det lugnt hela dagen sedan.
Vilade, såg på tv, läste min bok, slumrade till och sov lite.
Fixade lunch. Fikade kaffe och chokladkaka, äpple i klyftor
Hade med äpplen hemifrån egna träden.
Mejlade med jobbet och fick mera jobb i Oktober.

Faktiskt bara njöt av att vara.
Dagen gick och inga körningar trillade in.
Somnade tidigt. Säkert innan 21 och vaknade på natten av fulla grannar som kom rumlande åter från festligheter.

Låg och läste till småtimmarna innan jag kunde somna om

Får nu vila som jag så väl behöver.
Ny dag igång nu och jag får se lm jag och bussen får jobba eller om jag är ledig idag med
Det visar sig.
Kaffe i magen, äppelklyftor och vatten
Ska snart ge mig ut och gå i stan åt andra hållet och se vad jag hittar.

Ska ta lite bagage jag inte behöver till bussen. Det är ju hemfärd imorgon Lördag.

Min första dag i Randers på Jylland i Danmark var behaglig.
Tycker faktiskt att jag gjort mig förtjänt av det.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards