Alla inlägg den 24 september 2022

Av Sirpa - 24 september 2022 02:04

Under mina promenader på resorna i jobbet får jag uppleva många fina möten.
Dels med människor men framförallt med katter.

Överallt har jag mött keliga pratkatter.
Ibland även skygga kissar som snabbt ilat iväg när jag börjat prata kattiska med dem.

Igår Fredag mötte jag två godingar längs min färd.
Först en sköldpaddsfärgad och sedan en vackert grå sötnos.

Sköldisen jättekelig. Knappt så den ville släppa iväg mig när det var dags för mig att gå vidare.

Sedan den grå. Den var fullt upptagen med något intressant i gräset intill gångbanan.

Härligt med dessa Tassmöten då jag saknar Nova och Wille därhemma under mina resor.

Älskar Katter!

Av Sirpa - 24 september 2022 01:26

Andra natten i rad som jag vaknar av att det är ett jäkla liv utanför hotellet och förra natten även inne i grannrum.

Det är fylleskallar som går förbi eller återvänder till sina rum efter att ha supit sig asfulla på pubarna runt ikring.

Jag bor ju mitt i stan på en sån gata.

Dessutom i rummet precis ovanför ingången till hotellet.
Det är såpass varmt på rummet och klen ventilation att jag måste ha balkongdörren lite öppen.

Det är tur att jag inte haft några körningar på dessa två dagar. Ligger vaken några timmar och lyckas sedan somna om när det tystnat in på tidiga morgontimmarna.

Ska bli härligt att få komma hem efter alla långresor jag haft
Fantastiska resor helt klart !!
Behöver mellanlanda hemma emellanåt också, det är viktigt.

Ägnade Fredagens eftermiddag och kväll till att återigen bara ta det lugnt, efter min milslånga vandring runt ikring denna lilla stad med sina vackra gamla byggnader, vattnet och allt annat som varit värt att se.

Packade ihop, fixade klart mat att ha på hemresan under Lördagen.
Mackor med korv och ost.
Låg och läste min bok, såg på tv.
Tog en lång skön dusch med skrubbvantar på och riktigt njöt av att varmvattnet räckte till.

Hemma måste vi ju tänka på att varmvattnet är begränsat i den lilla beredare som finns där.
Likaså har jag ju bott på vandrarhem där samma sak inträffat om jag inte duschat snabbt och snålt.

Jag åt nudlar med ost till middag här på rummet. Jättegott!!
Riktigt starkt kryddade.

Älskar min lilla kaffebryggare som är en ständig följeslagare på mina resor.

Såg att jag fått en voucher till lunchen på båten inför hemresan :)
Toppen!
Vet inte om det är Stena Line som bjuder oss bussförare på maten eller om det är min arbetsgivare.

Jag är så tacksam över den gesten.

Väl hemma sent Lördag natt är jag sedan ledig i 5 dagar
Välbehövligt verkligen!
Har en hel del att göra.
Besiktiga dotterns bil på måndag.
Hälsa på gamla mamma nån dag.
Har ju inte hunnit när jag varit på resande fot i nästan två månader med bara korta mellanlandningar hemma.

Äpplena måste tas omhand.
Den lilla poolen tömmas, rengöras, torkas och monteras ner.
Dotterns förtält tas ner och packas ihop efter rengöring och torkning.
En nockpanna på huset bytas ut. Klättra stege högt!
Hönsgårdens tak stärkas upp inför vintern så den fixar snö.
Min bil har tänt en varninglampa för däcktryck. Troligtvis givarfel men måste fixas hursom.
Villaoljeräkningen har kommit. Den är inte att leka med! Ska se hur jag kan dela upp betalningen.
Kommer bli tufft som satan några månader med ekonomin.

Jag hoppas och ber att jag får vara frisk så jag kan jobba mycket.
Pengar går åt i rasande fart.
Allt blir bara dyrare och dyrare.
Mår riktigt dåligt varje gång det är dgs att handla. Maten är hurlöst dyr!
Dottern kämpar med mathållningen så det inte ska kosta mer än nödvändigt.
Blir mycket havregröt med äppelmos den kommande vintern.

Absolut inga utsvävningar alls.
Känner att det inte direkt finns mera att dra in på än vi redan gör.

Snart dags för vinterdäck på bilarna.
Hoppas dotterns gamla Volvo klarar besiktningen.
Annars vet vi inte vad vi gör.
Hon behöver ju bilen för att köra lillan till skolan. Jag min till att ta mig till och från jobbet.
Husbilen är avställd.

Nu ska jag försöka sova lite till innan det är dags att checka ut och hämta bussen.
Lastning 10.15 för färd till båten i Fredrikshamn.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards