Alla inlägg den 6 september 2022

Av Sirpa - 6 september 2022 09:15

Den är väldigt fint gjord.

Har besökt den tidigare om åren när jag haft körningar till Norrköping för Swebus.

Nu fick jag möjligheten igen att ta foton och njuta.

Tema detta år är Tropicana 50 år.

Av Sirpa - 6 september 2022 07:20

Känner mig som en helt ny människa efter att jag fått sova ut.

Den senaste månaden har min vila och sömn varit så sönderhackad att jag fått ett kraftigt minus på sömnkontot.

Måndagen härhemma gick jag omkring med hjärtklappning, tinnitustjut i öronen, illamående, lätt yrsel, synrubbningar och fruktansvärd trötthet.
Alla tecken tydde på att jag är på väg in i den berömda väggen med stormfart.

Har ju varit där förr och känner klart igen symptomen.

Tog beslutet efter lunch att jag måste ta hjälp av mediciner för att hitta rätt i sömnbalansen.
Hade en tablett med mild insomning som jag tog efter att ha ätit lite.

Hade tvingat mig in i en dusch alldeles innan och fönat håret torrt. Var helt slut bara av den ansträngningen.

Somnade vid 15 tiden igår måndag och sov tungt när dottern tittade till mig på kvällen.
Hon checkade bara att jag andades.
Sov djupt ända till klockan 6 tisdag morgon.

Vaknade och kände genast att kroppen kändes annorlunda.
Gick upp lite vimmelkantig.
På med kaffe och satt sedan med kaffekoppen i handen och bara kände hur livet sakta återvände.

Sömnbrist är farligt!!
Ingen människa orkar fungera till fullo dag ut och dag in om den inte får sova och vila tillräckligt.

För mig har detta uppkommit bland annat av att jag bott på hotell så mycket och där inte fått sova.
På grund av ständigt oväsen och rum som varit så äckligt varma och med dålig luft.
Sånt funkar inte om jag sedan ska leverera i jobbet upp till 15 timmarspass vissa dagar.

Nu drar jag i handbromsen.
Sömn och vila är nödvändigt.
Annars fungerar inte människan.

Jag vill inte hamna i det här läget att jag måste ta hjälp av insomningstablett för att få ro att sova
Då är det helt fel i min värld.





Av Sirpa - 6 september 2022 07:01

Hann vara ledig hemma efter 10 dagars långresa i knappt två dygn.
Det var alldeles för lite!!

Hann tvätta upp kläderna, packa om och ta hand om lite ved innan det var dags att åka iväg igen för två hotellnätter borta.

Den här gången bar det iväg till Västerås och Eskilstuna för att hämta gäster.
Vidare till Linköping och Norrköping.

Körningar i Norrköping för Interbus.
Nåt event med 3000 gäster som kördes från hotellen till olika ställen.
Från tidig morgon till sena natten gick det bussar i ett.
Jag jobbade från 8 till 20.

Träffade härliga kollegor och fick även jobberbjudanden från andra bolag.

Skriver inget mer om den helgen.

Kom hem söndag eftermiddag och hämtades av dotter och barnbarn efter jag städat, tankat och tvättat bussen.

Jag var helt slut!!

Kände att jag bara måste få vara ledig och sova ut ordentligt några dagar.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards