Alla inlägg den 18 september 2022

Av Sirpa - 18 september 2022 07:31

Vidare resa gick till Borrby Kyrka där kören skulle ha konsert på kvällen.
Vi anlände i god tid så det hanns med både kaffe och tid för övning innan folk började strömma till för att få uppleva konserten.

Jag tog mig en promenad till Ica en bit bort och köpte lite bröd och godis.
Hade med thermos med kaffe jag bryggt på morgonen i mitt rum.
Hade brett ostmackor klart också så jag satt som på första parkett fram i bussen och såg all liv och rörelse kring kyrkan.

Gick så in straxt innan 18 då det skulle börja. Det var mycket folk som kommit och det kändes härligt.

Väldigt fin även denna kyrka.

Nytt kyrktorn då den förra hade rasat under en storm för 5 år sedan.
Nu såg det ut att vara stabilt.

Konserten var helt fantastisk!
Jag bubblade av stolthet och glädje över att få köra dessa härliga människor på deras lilla turne härnere i Skåne.
Att få vara med och uppleva den underbara körsången. Den glädje och rofylldhet den förde med sig.
Som jag njöt!
Vilket jobb jag har :)

Efteråt strålade jag ikapp med mitt gäng som tog emot alla lovord och beröm från publiken som knappt slutade applodera när allt var över.

Helt fantastiskt!

Jag vet att jag får lägga ut foton på kören så det gör jag med stolthet.

Uppsala Domkyrkokör i Borrby Kyrka.

Underbar upplevelse som jag är så lycklig över att ha fått uppleva.

Efteråt när kören hängt in sina Körkåpor i bussen så gick hela gänget till en närliggande restaurang och avnjöt en välförtjänt middag

Jag åt potatissallad och macka i bussen.
Pratade med en söt katt som ville in i bussen.
Vit katt med tigrerad svans.
Jättepratig och så söt!

21.45 kom gänget åter och vi kunde åka tillbaka till vårt boende i Backåkra.

Tog mig lite kvällskaffe på rummet och låg sedan och läste till efter midnatt.

Av Sirpa - 18 september 2022 07:14

Vi åkte i dryga tre timmar, längs kusten på slutet ner till nästa härbärge.

Backåkra Vandrarhem.
Där blev det snabb incheckning och toabesök för alla innan jag körde gästerna till deras lunchrestaurang som låg ca 3 minuters bussfärd bort
Till Löderups Strandbad.

Där skulle gästerna äta och sedan gå över hagarna till Dag Hammarsjölds Backåkra.

Jag åkte genast tillbaka till Vandrarhemmet och boade in mig
Ordnade så jag lätt kan angöra/parkera bussen.
Här skulle vi ju bo i två nätter och utgå till olika resemål och återkomma.

Fick nästan 3 timmar för mig själv
Fixade lite mat. Hade ätit alldeles för lite frukost.
Packade upp och vilade en kort stund.

Åkte sedan för att hämta gästerna vid Dag Hammarsjölds Museet.

Kom dit i så god tid att jag själv hann se lite av utställningen och vandra omkring i hagarna omkring.

När gästerna anlänt 15.15 for vi vidare för att besöka en vacker annorlunda kyrka.
Valleberga Kyrka där gästerna fick en kort visning.

Jag såg mig också omkring och njöt av det vackra.
Älskar denna körning med alla dessa kyrkor jag får se.

Så oerhört vacker kyrka.

Av Sirpa - 18 september 2022 06:58

Vaknade tidigt Lördag morgon.
Har ju med min lilla kaffebryggare så det blev en stark god kopp redan vid 6 tiden fast jag somnade sent.

Fick också möjligheten att se rummet jag sovit som så fint kallades Bröllopssviten i dagsljus.
Det var ju mörkt när vi anlände kvällen innan.

Tog mig en dusch i det fina gamla badkaret.

Vi hade avfärd redan klockan 8 så jag hann inte ut och se mig omkring så mycket.
Men jag bjuder på foton från rummet.


Visst är det tjusigt :)

Packade ihop straxt efter 7 och gick ut till bussen som behövde göras rent invändigt.
Det hade kommit in en massa torkade löv som skräpat ner överallt.
Dammsög och fixade innan det var dags för lastning och avfärd.

Vackert väder fick vi redan från morgonen

Av Sirpa - 18 september 2022 06:49

På Fredagseftermiddagen anlände jag med Domkyrkokören till Växjö Kyrka.

Det skulle bli Veckomässa och där deltog kören jag kör nu i dagarna fyra.

Väldigt speciell kyrka i mitt tycke.
Annorlunda färg på farasen och väldigt enkel invändigt.
Vacker i sin enkelhet.

Kändes mycket bra för min sinnesfrid att få vara med på en mässa.
Jag har saknat det.
Dels hela pandemin och efteråt då tid inte givits när jag jobbar i stort sett varje helg

Nu kom chansen.
Tog även Nattvarden och njöt av körens stämningafulla sång.

Kunde parkera bussen alldeles utanför kyrkan.
Behändigt då kördeltagarna har sina kåpor hängande längst bak inne i bussen.

Efter mässan var det så dags för den sista bussresan denna långa dag.

Vi åkte till Osaby Säteri där det finns både vandrarhem och även ett par "hotellrum"

Jag fick Bröllopsviten i huvudbyggnaden.
Mysigt dubbelrum som var jättekallt när jag klev in.

Gästerna njöt av middag och sång hörde jag, medans jag boade in mig och åt lite macka och nudlar på rummet.
Väntade i 2 timmar på att få väskorna uttömda ur bussen så jag fick gå till kvällsvila.
Det fick jag 21.30
Hade då jobbat sen 5 på morgonen.

En härlig men väldigt lång och på slutet orkesmässigt tuff dag.
Var jättetrött när jag äntligen kunde somna när gästerna gått till sitt boende.
Då var klockan efter 23 och jag tvärslocknade i den stora sköna sängen

Helt underbar första dag med mina gäster och deras Turne till Österlen 2022.

Om det spökade på natten så var det förgäves för jag sov som en stock

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards