Alla inlägg den 23 december 2023

Av Sirpa - 23 december 2023 03:59

I Torsdags var jag bjuden på Julfest i Örebro hos min goa arbetsgivare jag har där.

Satte mig i bilen vid 2 tiden och körde först tjejerna härhemma till stallet då vi bara har en fungerande bil just nu. (Verkar ha blivit en vana hos oss nu)
Min bil sitter fast i en bakbroms så jag hade dotterns bil till Örebro.

Tjejerna skulle sen hämtas av min äldsta dotter så vi hade ordnat läsning på det också så jag kunde åka.

Anlände till depån och straxt kom min chef och vi hjälptes åt att fixa till glögg och annat gottigt som det skulle bjudas på innan vi sedan skulle vidare till festen.

35 av 40 samlades, några kunde inte komma så vi var inte alla, men nästan.

Mingel, prat, kramar och mys innan vi tog plats i en av bussarna som styrdes ut på vintervägarna av kollega som körde.

Chefen Daniel höll tal där han tackade oss alla för den fantastiska framgång som företaget genomgått de senaste 3 åren. Vuxit så det knakat.

Vi rullade omkring ca 40 minuter innan vi sedan for till den hemliga slutdestinationen. Katrinelunds Gästgiveri och Sjökrog.

Daniel lät meddela att vi hade fri tillgång till mat och dryck, så mycket vi ville och han bjöd på allt.
Underbar julgåva till oss alla.

Jättemysigt ställe där vi möttes av varm och go äppelglögg i söta glöggmuggar.

Vi fick ett eget rum att hålla till i då vi var så många. Härligt!

Vi åt och drack och roade oss.
Mycket prat, nyfikna frågor om vem jag var från kollegor jag ännu inte träffat tidigare.
Dem hade ju sett mig på reklamfilmen för Let's Go

Fantastiskt god mat.
Jag testade Vegetarisk som var supergott.
Tackade min fina chef för inbjudan till den trivsamma Julfesten.

Det hölls tal och jag tog lite foton på det fina stället.

Vi for åter mot depån mätta och jättenöjda efter 3 timmar drygt.
Några fortsatte festa på stan medans vi andra åkte hemåt.
Sopade av 1 dm blötsnö från bilen då det snöade och blåste för fullt.

Med ett leende på läpparna satt jag sedan och körde hem i snöfall och halka till Eskilstuna mitt i natten.

Det kändes härligt att få umgås med goa kollegor som välkomnade mig i gänget borta i Örebro.

Lägger ut bilder från Gästgiveriet men inga människor med all respekt för integritet.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards