Direktlänk till inlägg 22 juni 2014

Dag 1 avklarad med gott mod :)

Av Sirpa - 22 juni 2014 19:26

13 dagars kuren som jag inledde idag har nu rullat igång med glans:)
Känns jättebra!

Har hållit mig sysselsatt med diverse göromål i dotterns trädgård och även med min husvagn.
Det har känts bra att ha en ledig dag för att få sådant klart som jag inte riktigt hunnit med.

Intog min lunch vid 12 tiden som bestod av Kokt spenat,två kokta ägg och 1 tomat.
Spenaten köpte jag färsk som jag lät fräsa på hastigt i en uns olja.
Det smakade gott allting då jag tycker om spenat och andra grönsaker.
Försöker alltid lägga upp maten så det skall vara en fröjd för ögat också.

Under dagen har jag varit noga med att dricka vatten.Där gäller det att hitta en balans så det inte blir för mycket heller.
Toabesöken får avgöra mängden för mig iallafall.

Tog mig en extra kopp kaffe på eftermiddagen under ett intressant samtal med en medmänniska.
Kaffet hjälper mig också att slippa huvudvärk.

Har haft lite som sockerdricka i kroppen idag...skulle tro att jag ganska snabbt kommer att bli av med mitt sockersug.
Vet sedan tidigare att jag blir mera sugen på riktig mat och bröd än sötsaker.

Vägde mig idag och såg att jag lagt på mig några kilo:)
Men det ska jag se till att det försvinner inom dessa dagar.

Vägde 76.8 idag.
Det mesta ligger på min mage och höfterna..
Nåja:)Det är bara jag själv som kan göra något åt det och det gör jag:)

Till kvällsmat var det så dags för köttet som jag har lite svårt med.
Är ju ingen köttälskare så jag väljer Rostbiff i fina skivor.
Menyn säger 250 gram Biff och sallad med citron.
Så jag åt 230 gram Rostbiff och nyplockad sallad från dotterns egen odling:)

Första skivorna smakar alltid gott men vartefter jag äter så minskar suget.De två sista skivorna fick vara,fick bara inte i mig.
Sallad i mängd gick jättebra.

Så nu är det färdigätet för idag.
Skulle det vara så att energierna sjunker för lågt under kuren så kan man ta en tesked honung och på så vis få upp blodsockret snällt.

Första dagen är klar och jag mår jättebra.Är stolt och glad över att jag kom till skott med att inleda just idag.
Har en eftermiddagsvecka på jobbet och då blir det lättare.
Det är ju ofta som suget kommer eftermiddag och kväll.

Imorgon skall jag se till att komma ut på en kort,kort löprunda samt lite styrketräning.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 19 mars 02:39

Jag börjar bli såpass bra i högersidan efter låsningen att det nog är dags att försöka mig på övningar som stärker muskulaturen runtikring. Det behövs även i knät som jag känner av mera nu när den övriga smärtan klingar av mer och mer. Har ju in...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 14:34

Jag började redan förra veckan att göra iordning Edde Husbil för att ha honom redo för eventuella jobbresor. Eller helt enkelt nån egen liten resa nånstans för att välkomna våren, när den nu har tänkt sig att komma på allvar. Knappast dags än på ...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 10:50

Mitt bloggande har återigen hamnat på efterkälken. Tiden har gått åt till att jobba och sedan vila. Nu är det Måndag och ny vecka. Förra veckan försvann i ett nafs Torsdagen ägnade jag åt att köra ett härligt pensionärsgäng från Västerås till ...

Av Sirpa - Onsdag 13 mars 06:03

Gårdagen blev en kämpig historia verkligen med det galna bakslaget i måendet. Kände mig bättre i kroppen mot kvällen men istället fruktansvärt trött. Det var väl resultatet av kroppens kamp under dagen. Nu börjar jag verkligen bli less på det hä...

Av Sirpa - Tisdag 12 mars 16:45


Jag vet inte om det är en "baksmälla" efter gårdagens behandling hos Kiropraktorn eller vad det var men plötsligt vid lunchtid idag började jag må illa och det gjorde så ont överallt i kroppen där jag har haft låsningen/krampen. Hade jättejobbigt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards