Direktlänk till inlägg 27 juni 2014

Schemat håller inte alltid:)

Av Sirpa - 27 juni 2014 12:18

Dag 5 på min 13 dagars kur inledde jag med den välkända koppen kaffe och ett rostbröd,en sockerbit.

Egentligen skulle jag ha ätit en morot endast...men jag behövde kaffet.
Likaså sockerbiten,brödskivan för jag var så fattig på energi.

Hade hand om mitt busiga barnbarn som är 9 månader.Det kräver en hel del energi minsann:)
Det var på morgontimmarna.

När mamman vaknat så åkte vi och handlade tillsammans.
Jag hade tänkt att äta min lunch efter det och sedan vila en stund innan arbetet.

Det som är viktigt under dessa 13 dagar är att lyssna på kroppen.
Är jag trött så försöker jag vila en stund.Det behövs ingen lång stund.
Tillåter kroppen att slappna av helt och bara vila.

Min lunch idag skulle bestå av kokt fisk,citron och en klick smör.
Skulle tillaga den efter affären.

Nu blev inget som jag tänk mig!

Vi hann bara hem då telefonen ringde,det var min chef som undrade vart jag var någonstans???
Jag förstod ingenting???
Jag skulle börja om 2.5 timme.

Nej!!Så var det inte.
Jag skulle redan varit där.
Oj....full panik i min hjärna.

Chefen hade redan lösningen klar och en förare som körde igång mitt.
Han lugnade mig med orden att jag behövde vara där om en dryg timme.

För mig blev det bara att släppa allt jag planerat.Hopp i uniformen.
Slänga ner det jag hittade i kylen att äta.
Fisken var inte tal om att koka på.

Jobbet löste sig galant med chefens insats.
Jag hade skrivit fel tjänst i min kalender.Så var det och det vara bara för mig att acceptera att jag kan göra fel som alla andra.
Pjuh!!

Så blev det knas med maten.

Till lunchen åt jag ett ägg,en tomat,en burk tonfisk i olja...hällde ut så mycket olja det bara gick.
Sallad till detta.
Magen krampade efter min stressvända!

Lugnet infann sig snart men jag hade inte med mig det jag skulle äta till middag.
Idag skulle det varit Biff 250 gram och sallad.

Sent på kvällen åt jag ett ägg,två nektariner.
På hemvägen vid 22 tiden åt jag en liten Keso.

Så denna dag blev inte riktigt som det var tänkt.
Men jag höll mig till varor som hör till menyn.Drack lite extra kaffe.

Vägde mig på förmiddagen efter pooldopp och dusch.

Vikt Dag 5 73.9

Väldigt trött när jag väl kom isäng.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards