Direktlänk till inlägg 6 augusti 2016

Skönt köra från Västerås

Av Sirpa - 6 augusti 2016 09:26

Fredagens arbete kändes så befriande skön.

Jag vaknade tidigt...hade sovit gott och det tack vare insomningstabletten jag tog tidigt på kvällen.

Huvudet börjar vara klart nu och jag tänker positiva och sunda tankar igen.

Tog bilen till jobbet.Kändes bra att göra det.Sparar krafterna till min arbetsdag.
Snart kan jag börja gå till och från igen och även träna.

Tog ut en Scania från depån.
Njöt så av morgonen och färden till Arlanda..
En hel del resenärer.

Syns på bilden jag tog att mina ögon ännu ser väldigt trötta ut.
Gnistan saknas.

Två timmars rast på depån.
Lade in om flera semesterdagar då min chef och jag kom överens om att det är viktigt att jag får nån ledighet denna sommar.

Italienresan var ju arbete.

Idag skrev min älskade vän på för Swebus :) Känns jättehärligt att få över honom till vårt gäng.
Gratulerade honom via telefonsamtal.

På Måndag blir det mitt uppdrag att visa honom tillrätta hos och att får lära sig den utrustning vi använder hos oss.
Ser fram emot det jättemycket :)

Han har varit min lärare och fadder på två jobb tidigare.
Först i Köping på VL och sedan det andra företaget som vi hoppat av båda två nu.

Välkommen i gänget K :)
Du är efterlängtad och behövd.

Körde en av mina tidigare kära kollegor till Arlanda på min andra tur för dagen.
Hon och jag hade mycket att prata om.
Mycket vatten har runnit under broarna sen vi jobbade inom samma väggar.
Bästa T :) Du är så rar och go!!
Tycker jättemycket om dig tjejen.

Efter arbetsdagens slut handlade jag på Coop och for sedan hem och varvade ner helt efter att ha tagit hand om katter och allt hemma.

Satt sedan i timmar och pratade med min älskade.Saknar honom så!!
Det är ingen enkel väg vi vandrar men ljuset börjar synas i tunneln :)
Jag vet vad jag vill och agerar därefter.

Ett älskande hjärta stänger man inte av på en knapp hursomhelst.
Framtiden finns där :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards