Alla inlägg den 26 augusti 2016

Av Sirpa - 26 augusti 2016 14:41

Något jag tycker är så himla skönt såhär på en husvagnssemester, är att jag tillåter mig själv att ta en vila efter maten.

Låg stundtals och solade efter mitt träningspass och frukosten.
Men det var inte så behagligt då det blåste rätt mycket.
Läste min bok, bloggade och lade ut upplevelser på fb.

Hinner tänka så oerhört mycket också, när jag bara har mig själv att rå.Lovan pysslar ju med sitt så det blir mycket egentid för mig här.

Åkte iväg till ett ställe en bit bort och handlade födelsedagspresenter åt mitt lilla barnbarn Isaac som fyller 3 år snart.
Kalas den 11/9 då jag skall ha med mig hembakat.
Kommer att baka bullar, äppelkaka och chokladfavoriter.

Hittade lite kläder åt honom.

En ny träningsjacka åt mig själv blev också fynd.
50% på ordinarie pris och det kände jag var lagom för min plånbok.

Sedan for jag vidare till Böda Ica och det blev inhandlat mineralvatten, fikabröd och god korv som jag nog kommer att grilla någon kväll.
Extra lyxig potatissallad fick hänga med denna gång.
Har ju trots allt semester.

Grönsaker och frukt självklart.
Lite choklad att gotta med till kaffet.

Lunchtid vid hemkomst.
Kände mig lite matt i benen så det var välbehövligt med mat.
Resterna från pastarätten igår med sallad blev måltiden.
Kaffe med lite gottigt till.

Sedan intog jag sängläge i husvagnen.Lovan kom och ville ha gos och klia på huvudet innan hon själv somnade utsträckt i sängen bredvid mig.

Lyssnar på blåsten och på grannar som kommer rullande till sina vagnar.Det är ju Fredag så det kommer vara mera liv och rörelse nu ett par dagar.

Får se om min kompis Micke kommer till sin vagn.
Gör han inte det så ska jag titta till hans boning så allt ser ok ut.

Jag njuter så av att vara för mig själv och göra precis det jag känner för.

Saknar min älskling jättemycket men den saknaden och längtan är en del av livet nu.
Inget som gör ont då jag vet att det är vi och allt går framåt.
Han finns där för mig och jag älskar honom så mycket.Jag vet också att det är fullt ut besvarat....det känns tryggt.

Vi har vår framtid och den styrka jag bygger under min egentid här är av stort värde.
Livet är ingen dans på rosor och jag är medveten om att allt som sker längs färd kommer att kräva mycket av oss båda.
Vi har ett mål och dit är det en bit kvar...
Kärleken är stark och den ger oss båda kraft.

Så jag lever, vilar och mår gott :)

Framtiden ligger där och väntar på mig då jag kommer hem.
En framtid i glädje och gemenskap.



Av Sirpa - 26 augusti 2016 13:15

Denna morgon vaknade jag innan solen gått upp.
Lovan kom yrvaket och undrade vad jag gjorde då jag preparerade kaffebryggaren.
Straxt doftade det nybryggt kaffe i vagnen och Lovan fick sin frukost.

Öppnade ut i det kyliga förtältet till hennes förtjusning.
Hon har något att göra ständigt därute.
Säkert vild jakt på tvestjärtar :)

Gick ut i bara nattlinnet och tog bilder på den vackra soluppgången.

Vid 6 tiden, med träningskläderna på och vattenflaska med, traskade jag iväg längs stranden.
Det var riktigt tungt då stranden var full av tång och alger som blåsten drivit in.
Fick lov att gå längre upp och där är sanden mjuk.
Varje steg sjönk ner rejält och jag kämpade på för att ta mig framåt.

Stundtals något lättare och efter 5 km vek jag av in i skogen.
Det var borta vid Lyckesand.
Genast mycket raskare steg i skogen.

Plockade med mig blåbärsris, fyllda med blåbär som jag ville ha till frukost.

Luften i skogen var underbar.
Så syrerik och energigivande.

Gick så raskt hemåt campingen.
Spindelväv överallt på grenar och buskar.
Luften fuktig så väven hade droppar kvar av nattens dagg.
Så vackert!

Kom åter till husvagnen, riktigt medtagen efter 11 km powerwalk.

Bytte snabbt om till bikini och begav mig ut i havet för ett svalkande dopp.
Underbart skönt!

Sedan var det dags för frukost.
Kvarg med blåbären jag plockat.
Finns kvar ännu på kvistarna så det blir blåbär imorgon också till frukost :)

Kaffe med gott rostbröd, leverpastej och gurka.Ost med tomat och gurka.

Satt i förtältet och njöt av min välförtjänta frukost.

Kändes rejält i benmusklerna efter sanden.
Bra och jobbig träning.
Så skönt att orka och kunna utan att andningen och hostan bråkar.

Terapi för kropp och själ

Av Sirpa - 26 augusti 2016 09:39

Öland självklart

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards