Alla inlägg den 24 augusti 2016

Av Sirpa - 24 augusti 2016 23:48

Idag Onsdag, efter att jag jobbat klart och fixat till allt hemma, lastat bilen och låst dörren, så bar det iväg nedåt landet.

Målet var min älskade husvagn på Öland :)

Lovan åkte i sin egen säkerhetsbur bak i bilen och protesterade högljutt de två första timmarna.
Hon var bara sur över att bli instängd.

När jag stannade i Söderköping och tankade, gick på toa och köpte mig en ost/skinktoast så lugnade hon ner sig.

Fortsatte färden...
Jag åkte hemifrån 15.30 och var sedan framme på Kyrketorp 21.35
Samma känsla varje gång då jag åker över bron :)
Lugnet lägger sig i hela mig.

Lovan och jag har nu installerat oss.
Det mesta är uppackat och jag är trött.
Åt ett par tunnbrödmackor till nattmat.

Får inte värmepatronen att fungera...men det får bli morgondagens lösning.
Lite rått i vagnen men det gör ingenting.
Nu är Lovan och jag på Öland och min semester har börjat.

Av Sirpa - 24 augusti 2016 04:51

Sitter här i min säng.Kaffekoppen bredvid på nattduksbordet.

Vaknade jättetidigt och kunde inte somna om, så jag valde att stiga upp, ta på kaffe och ge Lovan mat.

Min fasta är över nu och det har gått bra tycker jag.
Kroppen känns så mycket fräschare och det är som att jag fått bort en blyklump ur magen.
Säkert urrensningen av slaggprodukter som legat och grottat in sig.

Hela kroppen känns lättare och min energi har återvänt till fullo.
Är inte längre helt slut på kvällarna som jag var innan.
Nu blir jag trött och sömnig i vettig tid, går och lägger mig och sover bra hela natten.
Vaknar utvilad, fräsch och pigg.

Saker blir uträttade härhemma.
Som att gnistan kommit åter inom mig :) Så härligt!

Det är ju så livet ser ut.

Lever man i någonting som inte känns bra så måste det till en förändring.
Även fast det kostar på och är jobbigt.

I mitt fall mådde jag pyton i kroppen efter all stress jag utsatt den för.
Fick liksom inte ro någonstans utan det var bara ett jagande ständigt åt något håll.
I detta sprack både mathållning och träning.

Den balansen börjar jag hitta igen.
Nu har kroppen fått sin urrensning och rening.
Dags att ta itu med själen...

I eftermiddag åker jag och Lovan till husvagnen på Öland.
Min semester på 11 dagar börjar :)
Som jag har längtat!

Gårdagen var fylld av sysslor, förberedelser inför vår semester.
Jobbade först några timmar på förmiddagen.
Sedan bar det iväg till dottern för att hämta buren som Lovan ska åka i till Öland.
Har ju en säkerhetsbur som hon får plats i tillsammans med toalåda, mat, vatten och mysig bädd.
Så hon åker säkert min lilla tjej.

Sedan åkte jag vidare hem till dotter och barnbarn, efter att vi hämtat lilltjejen från förskolan.

Hade lite nytvättat att hämta som hör till husvagnen, samt nyckelkort så jag kommer in på campingen.
De behövs även för dusch och tvätt.

Vilade hos dem en kort stund innan det var dags att åter bege mig hemåt och eftermiddagspasset på jobbet.

Såg att Volvons högra bakdäck så knepigt ut och det var inte så konstigt då det bara var 1 kg luft i den.
Ska vara 2.4
Kollade alla fyra däcken, fyllde på det tömda.
Får se om det hållit idag eller om jag har punktering som måste lagas innan avfärd till Öland.

I stort sett allt är packat till resan.
Maten inhandlade jag i Måndags kväll på Maxi.
Skönt ha sådant klart så är det bara att jag boar in mig i vagnen.

Hemmet har fått sig en duvning.
Blommorna genomgågna och vattnade.
Några tar jag med till vagnen...tror jag.
Det blir ju mycket att plocka ihop där sedan och frakta hem, så det kanske är dumt att dra med extra grejer dit.

Mysigt med blomlådor vid boendet förstås :)

Idag kommer jag att dammsuga och kasta sopor.Fixa så det är fint tills vi kommer hem igen, Lovan och jag.
Så skönt komma hem till nystädat.

Vad jag gör med husvagnen har jag ännu inte bestämt.
Känns inte nu iallafall som att jag riktigt är klar med säsongen.
Kommer kanske att dra iväg den och bo nån helg.

Uppställning är det inte tal om, som jag tänkte tidigare.
Att ha den på nån camping September Oktober.Det har jag inte råd med då pengarna behövs för att köpa mig en bostad innan Februari nästa år.
Så är läget nu.

Tittar för fullt efter lämpliga objekt och skall idag iväg och titta på ett boende på Viksäng.
Får se vad det är för något.

Kommer att kontakta samma mäklare som min dotter hade för att få den bästa hjälpen med köp av bostad i Västerås.
Har ju nu 100% fastanställning så lån borde inte vara något problem.

Om nån timme är det dags att bege mig till jobbet för att köra en tur till och från Arlanda.
Sedan börjar semestern.

Jag har ju haft ont i mitt vänsteröga några dagar.
Det är svullet, gör ont och stör min syn på ögat.
Dottern hjälpte mig igår och vek upp ögonlocket och såg då att jag har en vagel på insidan av ögonlocket.
Hon rengjorde den med en tops och gav mig en salva som är bra mot sådant.

Hoppas det ger med sig snart för det är jobbigt att inte kunna se ordentligt.
Tur man har två ögon :)
Sedan är det ständigt irriterat och tårar rinner.
Bra det, för tårarna håller väl rent.

Det ger säkert med sig snart.
Inget att larva iväg till läkare för iallafall.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards