Alla inlägg den 18 augusti 2016

Av Sirpa - 18 augusti 2016 02:23

Somnade trygg och skön i både själ och hjärta vid 22 tiden.

Vaknade så vid 1 tiden inatt och hjärnan spann igång efter denna händelserika dag.
Med besked om min anställning, beställningskörningen idag, härliga timmar med älskade vänner och sedan min diet där jag inget äter utan intar bara flytande.

Fixade mig en kopp the från det fastepaket jag kommer att ge mig på Lördag morgon.
Jättegott, rogivande the.
Skönt för magen i natten...

Känner hur mitt liv börjar landa, bit för bit.Jätteskönt
Det har ju varit rätt turbolent ett tag.
Både kropp och själ har tagit stryk ordentligt.
Både i jobbet och privat.

Känns så skönt med beskedet om fast tjänst.
Hoppas nu bara på att jag ska få behålla min lägenhet som jag hyr i andra hand.
Väntar på besked nu i dagarna.

Håller verkligen tummar och tår.
Mister jag den så är det husvagnsboende som gäller för mig.
Bostadsbristen är ju enorm i stan och även kringliggande kommuner.
Det finns inget att hyra.

Då står jag bostadslös 31/1 nästa år.
Mitt i vintern i husvagn lockar inte, men jag har inget val.
Jag vill inte köpa något.
Dels kostar det för mycket och sedan vill jag inte sätta mig fast i nåt då jag inte vet vart jag styr kosan.
Frågetecken hänger i luften...

Visst bor jag i min vagn.
Jag är inte kräsen....
Som många andra är som kommer utifrån till vårt land.

Det är lite annan ruter i oss finnar.
Vi tar det som bjuds och gillar läget sålänge det behövs.

Om en knapp vecka åker jag till Öland och blir där ett tag.
11 dagar har jag ledigt iallafall :)
Ska bli härligt!

Kommer att sakna min älskade men han har fullt upp med sitt och jag behöver rekreationen.
Havets terapi, träning och in i sunda matvanor igen efter diet och fasta.
Det blir jätteviktigt för mig.

Ser fram emot min vistelse där vid havet.
Sedan kommer jag att packa ihop mitt boende och dra hem min husvagn.
Får se om jag ställer den någonstans...eller om det helt enkelt blir min permanenta bostad i vinter.

Tiden får utvisa vad som händer.

Sista säsongen på Öland för mig iallafall...för ett tag.
Man vet aldrig, kanske återvänder jag med min älskade till ön.
Det visar sig :)
Livet ligger öppet för alternativ och det är skönt.

Klockan är straxt halv tre och jag skall sova några timmar till.
Behagligt att skriva av mig tankar såhär.

Livet landar sakta men säkert.

En sak är säkert...Kärleken har drabbat mig och han är helt fantastisk.
Som vi har kämpat....och jag har vägrat ge upp då min övertygelse varit så stark.

Av Sirpa - 18 augusti 2016 01:50

Fick frågan från min goa chef om jag kunde tänka mig att köra lite beställningstrafik ett par dagar.

Självklart ville jag det :)

Onsdag morgon var det då dags att rulla iväg med våra fina dubbeldäckare, som går på högskolekörningar.
Vi körde högskolefolk från Västerås till Eskilstuna.
På morgonen detta.
Tog lite bilder på de rena fina bussarna.

Kollegan och jag var riktigt stolta över att rulla fram med våra ekipage.

Åkte sedan tomma till depån igen.
Efter långrast och fika med min bästis hemma så var det dags att hämta hem samma människor.

Min älskade vän som nyligen börjat hos oss hängde med och passade på att lära sig linjesträckningen samt uppdatera fordonet så han också kunde snart ta sådana körningar.

Jättekul att ha honom med.
Han körde hela tiden så då är den biten klar.

Han och jag kör varsin buss imorgon till Sundbyholms Slott.
Han från Mdh Västerås och jag från Mdh Eskilstuna :)

Det ska bli skoj!

Vi trivs att jobba tillsammans och har alltid kul och en massa tokiga upptåg på gång.

Av Sirpa - 18 augusti 2016 01:29

Idag Onsdag fick jag sms från vår nya Trafikchef med frågan om jag kunde titta in hos henne innan jag började köra mitt andra pass för dagen.

Jag blev jättenervös för jag hade alldeles i dagarna mejlat till henne och berättat hur jag upplevde min arbetssituation, med alla resor och kringkast med mina arbetstider.
Korta vilotider och hur jag helst jobbade om jag fick välja.

Gick så in till henne och får snabbt frågan om jag kan tänka mig att bli 100% på fast lista i Västerås.
Köra på eget schema till och från Arlanda.
Samt att hoppa in på akuta körningar i Uppsala om det krisade.
Självklart med möjlighet att säga nej om jag inte ville eller kunde just då.

Jag tackade ja direkt :)

100% ville jag ju verkligen ha.
En trygghet i sig som jag strävat efter.

Utgå från Västerås innebar ju att jag sparar över 2000:- i månaden på bensin.
Kan gå och cykla till och från jobbet dagligen :)

Dessutom slippa dessa ständiga kast i tiderna.
Vanlig skiftlista bara med fasta fridagar som ingen fick ändra.

Så fick det bli :) Från 1/10 kom vi överens om då September redan var planerad och jag skulle ha semester precis innan och några dagar in i månaden.

Det har varit toppen att lära mig allt det nya och jag vet att jag kommer vilja köra ibland från Uppsala.
Men nu kan jag landa i ekonomisk trygghet och inte kastas omkring ständigt.Kul med variation men det blev en oro inombords att inte veta vart jag jobbar och när...hann jag sova nåt eller göra nåt annat än resa och jobba.

Jag var jätteglad :)
Svårt tro att det var sant...

Jag kommer få mitt schema.
Planera min träning :)
Få ordentlig nattvila och veta exakt när jag är ledig.

Min älskade blev själaglad över min anställning.
Han vill se mig lugn och trygg och inte dödstrött och orolig som jag varit senaste halvåret.
Han har ju heller inte vetat vart jag hamnat dag för dag.

Sedan har han ju sett min oro över ekonomin med de stora bensinräkningarna.

Framtiden blir ju hans och min och då vill ju han också att jag mår bra i arbetet.
Vi vill ju få en struktur i vårt när det är dags att skapa ett gemensamt liv.

Kändes jätteskönt när jag lade mig att sova efter sådant besked.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards