Alla inlägg den 20 augusti 2016

Av Sirpa - 20 augusti 2016 18:58

Jag lessnade på mina extrakilon över mage och höfter.

Har nu kört 5 dagar med bara Nutrilett. Pulver blandat i vatten.
Alla måltider!
2-3 påsar och en bar per dygn.

Har nu gått ner 4 kg.

Körde imorse igång med en 5 dagars fasta.
Juicer av grönsaker och frukt.
Buljong och örtthe.

Går jättebra.
Det är mycket dryck och jag känner mig mätt fast jag inget äter.

Passar på att göra detta på ett fint sätt:)
Snygga glas till dryckerna och buljongen äter jag som soppa.

Känner mig superskön i kroppen.

Min älskling var lite orolig när jag körde igång så hårt med viktborttagning.
Men nu förstår han att jag kan sköta det jag bestämt mig för.

Jag har stundtals varit darrig i knäna och huvudvärken har väckt mig två mornar.
Men det har släppt efter kaffe.

Nu ska jag försöka vara utan kaffet under fastedagarna.
Får se om det går..

Av Sirpa - 20 augusti 2016 08:56

Om och om igen stöter jag på människor som sitter i "bestämmandepositioner"

Där de har makten att styra en medmänniskas framtid och de väljer att göra det till nackdel för den andre.
Som dessutom verkar njuta av att trycka ner.

Vart har empati och medmänsklighet tagit vägen?
Varför måste man vara spydig och arrogant när någon ställer frågor och vill ha svar, just för att förstå?

Jag är aldrig otrevlig när jag kontaktar någon.
Det finns inte i min värld att uppföra mig illa.
Inte ens om det är någonting jag vill klaga på...tar det också på ett trevligt sätt.
Ingen vill ju bli attackerad.

Fick så otrevligt bemötande igår så jag ännu känner mig ledsen och arg.

Den personen jag talade med satt i en position där hon visste att det hon bestämmer är det som gäller.
Jag försökte vara vänlig och trevlig så långt det bara gick...men när samtalet började gå över i personangrepp utan att denne ens känner mig...då miste jag tålamodet, tackade för mig och avslutade samtalet.
Ingen har rätt att behandla mig illa utan anledning.

Mitt nästa boende skall jag äga själv.

Aldrig mer en hyresvärd!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards