Alla inlägg den 25 augusti 2016

Av Sirpa - 25 augusti 2016 21:46

Denna dag är snart över och jag är nere i varv ordentligt.

Så härligt att vara här, bara Lovan och jag.Vårda själen, träna kroppen och bara hela sinnena.

Jag har självklart kontakt med min älskade...saknar honom varenda sekund.
Vi talas vid i telefon flera gånger per dag och i övrigt pratar vi via messenger.
Jag tar mycket foton överallt och skickar även till honom.
Gör honom delaktig i mitt välmående på så vis.
Han jobbar för fullt därhemma.

Jag har badat två gånger idag.
Vadat långt långt ut för att samtidigt få träning i benen av att gå i vatten.

Åt en god frukost imorse och fixade mig sedan en härlig lunch som jag avnjöt i förtältet.
Karre som jag hade lagat till hemma och tärnade nu ner den i en pastarätt.
Egna tomater från balkongen hemma.

Solade en hel del och började läsa en bok som fick mig sorgsen och ledsen så den lade jag bort efter ett tag.
Fortsätter imorgon med den.

Duschade i servicehuset efter andra badet.
Skrattade gott för mig själv då jag såg mig omkring.
Två av tre tvättmaskiner trasiga, duschar funkar inte och toan är stängda.
Det är inte mycket service kvar åt oss som är här på säsong :)
Focus läggs bara på de veckor då det är högtryck och pengarna rullar in.

Vi som är här nu kan de både ha och mista känns det som.
Mig gör det inget då det är sista säsongen.
Jag njuter ändå av mitt och struntar i det övriga.

På kvällen när solen började dala ner mot havet så gav jag mig av till Byxelkrok.
Tog lite bilder vid Neptuni Åkrar.

Köpte mig en chokladdoppad mjukglass.

Åkte sedan vidare till Byrums Raukar för att fånga in den sjunkande, vackra solen.

Njöt av stillheten.
Satt och såg på när vågorna rullade in.Tänkte på min älskade som jobbade för fullt.
Skickade bilder till honom.

Åkte sedan hemåt igen via Löttorp.
Följde vägen längs havet och såg solen gå ner helt och det blev mörkt.

Kom hem till en pigg och glad Lovan.
Hade öppet åt henne då jag var iväg så hon fick ha fritt spelrum i husvagn och tält.
Grannarna var hemma så de fanns att tillgå om nån obehörig kom.

Nu är jag trött och ska sova.
Tänkte gå upp tidigt och träna imorgon.

Av Sirpa - 25 augusti 2016 13:49

Det är mycket maneter i vattnet här i mitt semesterparadis.
Helt ofarliga sådana.

Simmade bland dem och kände dem svepa mot huden, som en varsam smekning :)

Av Sirpa - 25 augusti 2016 13:06

Vilken härlig känsla det är att vakna i husvagnen och här på Öland just.

Lovan höll igång hela natten med att undersöka vagnen.
Hon gick omkring, hoppade upp och sedan ner med en duns, varje gång :)
Hon åt mat, drack vatten, gick på lådan, traskade omkring på mig och jag vet inte allt hon pysslade med :)

Full fart på den lilla bruttan.
Jätteroligt att hon verkar trivas.
Tycker säkert om att det är så litet och vi är så nära varann här.

När jag gick upp på morgonen och fixade mig kaffe så hade hon mycket att berätta.

Tätade förtältet så hon kan vara därute också utan risk för rymning.

Trivs så oerhört här.
Njuter av varje sekund.
Tog en kort promenad på stranden innan frukost.
Packade upp kläder, fyllde vatten.

Låg sedan i solstolen.

Badade redan på morgonen.
Kallt och friskt i vattnet.Härligt

Går ner i varv mer och mer....

Detta behövde jag!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards