Alla inlägg den 4 augusti 2016

Av Sirpa - 4 augusti 2016 19:59

Nu har jag varit sjukskriven tre arbetsdagar för att få bukt med min sömn.
Tog nyss en insomningstablett för att vara säker på att få de timmar jag behöver innan det är dags att gå upp 4.30 imorgon bitti.

Ser fram emot att jobba igen och det på tider som stämmer med min egen dygnsrytm.

Har arbetshelg framför mig och det känns också bra.
Känner att jag behöver komma hemifrån och få något annat att tänka på än sömntider.

Hoppas på att straxt kunna lägga bort tabletterna.
Jag är inte alls van vid sådan medicin.

Har försökt nu att hålla igång med någonting dagtid för att vara trött till kvällen igen.
Inte tvärtom som innan...då jag måste sova innan det är dags för nattjobb.

Så fort sömnen är i balans så kommer jag att köra igång min 5 dagars fasta.
Rensa kroppen från skräp och sedan in i riktigt sunda matvanor.
Nu slarvar jag jättemycket.

Ska bli skönt att köra mina goa kunder till och från Arlanda imorgon.

Det jag längtar mest efter är riktig ro i själen så jag får sova och att min älskade mår bra.

Av Sirpa - 4 augusti 2016 19:06

Redan förra veckan bestämde jag och min äldsta dotter att vi skulle tillsammans med mitt lilla snart 3 åriga barnbarn, att besöka Kärrgruvan.

Ta det som en dagsutflykt med mat någonstans och fika med oss.

Vaknade vid 7 tiden.
Tog mig en kaffe och en välbehövlig dusch.
Var svettig efter en natt som var fylld av drömmar.
Saknar min älskade så grymt!
Men jag låter honom verka i sitt eget nu för att han ska få komma till ro med livet någon gång.
Förstår att pressen är hård på honom från flera håll.
Göra det han behöver för att må bra.

Tog min morgonkopp kaffe och lite knäckebröd, innan det var dags att gå ner för att bli hämtad av dotter och barnbarn.

Åkte först av allt till Lindesberg för att besöka min pappas grav.
En sorg för mina barn som aldrig fick chansen att träffa sin morfar.

Vi besökte Plantmarknaden först för att hitta något fint på graven.
Lilla barnbarnet ville också lägga lite blommor så det fick han.

Vi åkte så vidare mot Kopparberg.
Lite besvikna över att det hela tiden regnade fast alla väderappar visat på uppehåll.
Det regnade rejält.

Vi sökte oss till ett matställe som verkade bra och det stämde fint:)
Välbesökt med mycket god mat, straxt utanför Kopparberg.

Vi åt en god buffe och lillkillen åt med god aptit också.

Körde så vidare till vårt mål..
Kärrgruvan

Äntligen blev det uppehåll så vi kunde ströva fritt och se oss omkring, på Gruvmuseet och de vattenfyllda gruvhålen.
Allt inhängnat förstås.
Väldigt intressant och det var så vi kunde känna in atmosfären från den tiden.

Därifrån for vi så vidare mot Ängelsberg och en kaffepaus med utsikt över sjön.

Många mils åktur blev det med några stopp.
Jag körde från Ängelsberg och hem.
Var trött när jag blev avsläppt utanför huset.

En härlig dag med min älsklingar.
Vi hann prata en hel del, umgås och må gott i varandras sällskap.
Ännu en dag jag behövde då min självkänsla behöver boostas på.

Av Sirpa - 4 augusti 2016 07:46

Kravlade igång dagen efter mina 13 timmars sömn.
Alldeles konstig i hjärnan men hyfsat pigg i övrigt.

Plockade med diverse sysslor hemma.Fick tag i tvättid.
Körde tre maskiner.

Hälsade på en stund på jobbet och skakade hand med våran nya Trafikchef.Hon verkar toppen :)
Ser fram emot att jobba med henne.

Kastade lite på återbruket.Sånt som fått ligga då jag inte hunnit/orkat.

Meddelade min vän tidigare att jag kan prova motorcykeln kort idag.
Huvudet börjar bli klarare

Åkte bort till vännen efter jag ätit och vilat en stund.

Det blev ingen liten provtur :)

På darriga ben for vi iväg.
Tankade och sedan vidare mot Skultuna, Sätrabrunn, Västerfärnebo för att till sist landa i Norberg på ett kafe.

Vi hade då haft två korta stopp innan så jag fick pusta ut och H kollade hur jag klarade mig.

Körde den vackra röda Yamahan 1300 kubikaren :)
Så skön!!!

Fick även testa Intrudern på 1800 kubik.
För stor maskin för mig och inte lika kul att köra tyckte jag.
Höll mig till Yamahan :)

H hade en ny hjälm åt mig som passade jättebra.
Lånade även handska och hans första ställ som han är för smal för nu.
Min muffinsmage tar plats :)

Vi åkte åter hemåt över brandområdet vid Ängelsberg.
Det var otäckt att se.
Jag har ju inte besökt stället.
Har inte haft viljan.

Spöklikt öde hela trakten.

Vi pratade om de företag som skodde sig på branden.Som påstod sig vilja hjälpa och sedan skickade skyhöga fakturor i efterhand.
Så människan är!!
Till och med i sånt krisläge ska det tjänas pengar.
Så ruttet!!!

Körde så hemåt via Ramnäs, Hallstahammar på vägar som var lite mindre.
Jag var då jättetrött och missade växlar och så.
Gick bra och köra men orken fanns inte.
Tur att hojen är så stabil.

Parkerade, pratade en stund och bestämde oss för en tur snart igen.
Fika i Nora blir målet då.

Tack H för härliga timmar.
Detta behövde jag i mitt tillstånd av misslyckande.
Har fått självkänslan åter :)

Samt en nygammal passion

Motorcykel :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards