Direktlänk till inlägg 12 december 2017

Dagarna går...

Av Sirpa - 12 december 2017 04:13

Ligger vaken i natten, på soffan.
Har bloggat och mejlat, för att få ur mig det som stör sinnesfriden.
Kämpigt med jobbet...

Var igår till min tandvårdsklinik Smile här i Västerås.
De är toppen att ha och göra med.
Var till Tandhygienist för att gå igenom tänderna, som jag inte gjort på två år.

Eva, som hon heter, var toppen.
Informativ, noggrann, hänsynsfull och jätteduktig.
Mina tänder och tandkött fick sig en välbehövlig omgång.
Tandsten togs bort och allt blev ordentligt rengjort.
Blev rekommenderad tandstickor av silicon som är effektiva och skonsamma.
Köpte med ett gäng hem direkt.

Fick kostnadsförslag på det som behöver åtgärdas.
Som vanligt ligger det hål, under gamla lagningar som gett med sig.
En tand sönder och en lagning nästan loss helt.

Jag skall tillbaka i Januari igen för att fixa det första.
Kommer att kosta en del, men det måste ordnas för att inte bli värre och ge obehag och smärta framöver.

Tog sedan nästa buss till mitt jobb på Arlanda.
Börjar vara ganska less på att åka 3 timmar, varje dag, till och från arbetet.
Känns bortkastat.
Även fast jag jobbar hela vägen så är det för trist för min trivsel. Jag behöver mera action i jobbet. Känna att jag gör nytta.

Återgår till busskörning efter nyår.
Mina dagar blir så grymt långa nu med resorna.
Är oftast borta i 12-13 timmar varje arbetsdag.
Hinner och orkar inte mycket hemma efter det.

Dessutom söker vi ju båda annat jobb för fullt. Jobb finns, det är bara att välja rätt som gäller.

Hade en hel del att göra igår på Arlanda, de timmar jag var där.
Snöade och det ledde till förseningar.
Väldigt mycket resenärer på Arlanda men inte så många som åkte buss.

Kom hem frusen och trött vid 18 tiden.
Mat och soffhäng blev kvällens sysslor.

Jag jobbade ju i Söndags.
Självvalt då jag visste att det är mycket resande då.
Stämde så bra! Jag hade fullt upp hela tiden.

På något sätt trivs jag på Arlanda.
Det är synd att vägen dit är så lång, annars skulle jag kunna tänka mig att jobba där.
Det är som en helt egen, liten stad, full av aktivitet.
Gillar att studera dem som är anställda.
Kafeerna, incheckningarna, städningen, vakterna, taxivärdarna och alla de som gör att systemet fungerar.

Ändå ser ju jag bara det yttre.
Innanför passkontrollerna lär det ju vara lika mycket aktivitet.
Skillnaden är att där inte finns fordon och bagagekärror.

Intressant att se.

Jag lär känna mer och mer folk där.
Känner mig mer och mer hemma liksom.
Synd bara att vi inte har något ställe att förvara tex min matpåse och kanske lite förbrukningsmaterial till våra bussar.
Bara nåt litet krypin.
Där jag nu får ha påsen kommer ju vem som helst in.

Nu känner jag att ögonlocken vill stängas en stund.
Det snöar ute, hörde nyss en plog...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards