Alla inlägg den 1 november 2020

Av Sirpa - 1 november 2020 09:25

Då var Oktober månad avverkad och vi tar ett kliv in i November.
Ute blåser det kraftigt och höstlöven flyger omkring.

Jag kunde sova 7 timmar denna natt/morgon och det känns bra.
Kom ju isäng 2 inatt efter sent jobb och brukar ha svårt med att sova nog med timmar.

En intressant och lite skrämmande månad arbetsmässigt denna November.
Människor smittas mer och mer igen och det börjar stänga igen lite överallt.
Idrotten har det jobbigt med många inställda matcher på grund av spridningen av smittan i lagen.
Ishockeyn är nog den som är hårdast drabbad just nu.

Det påverkar mitt arbete då jag har 9 matchkörningar inbokade under November och vet inte om någon enda blir av.
Jobba behöver jag för att överleva.

Idag ska jag iväg till Bålsta igen och köra många timmar tågersättning mellan Bålsta och Cityterminalen.
Måndagen måste jag vara ledig.
Men sen vete sjutton hur det ser ut.
Kanske måste jag peta in någon linjekörning i Enköping för att få timmar, det visar sig.

Hoppet ligger i att Tuna behöver mig massor, så har jag inte pendlarkostnaden som ett ok också.

Nu njuter jag av kaffe i sängen och intalar mig själv att det är bara att sitta lugnt i båten, ro litegrann så jag kommer framåt och vänta kallt vad som sker sedan
En dag i taget.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards