Alla inlägg den 28 november 2020

Av Sirpa - 28 november 2020 19:35

Bästa Jullåten ever :)

Av Sirpa - 28 november 2020 19:17

Ikväll festade vi med hämtmat från Chopchop.
Jättegott efter mina fattiga middagar på hotellrummet i Göteborg efter jobbet.

Spännande med Lyckokakans ord.
Får se vad som väntar nästa vecka :)

Av Sirpa - 28 november 2020 16:18

Jag vilar bara mina ögonlock säger Wille

Av Sirpa - 28 november 2020 15:19

Härhemma är det julstämning redan.
Så härligt!

Barnbarnet har gjort ett pepparkakshus.
Snart tillverkas även ett pepparkaksstall :)

Av Sirpa - 28 november 2020 13:09

Nu kommer hämnden för att jag jobbat och kämpat på i två 6 dagars sekvenser, med en kort kort veckovila emellan bara.

Kom ju isäng vid 1.30 inatt och gick sedan upp 7 för att jag kände att jag inte ville förstöra den bra rytmen i att gå upp tidigt som jag haft hela tiden jag jobbat i Göteborg.
Vaknade av mig självt innan 7 och kunde inte somna om.

Har nu bökat och stökat i några timmar med att först fixa pannkaksfrukost åt oss som mitt barnbarn beställde.
Sedan har jag flyttat runt och stuvat undan i kökets överskåp så det är mera praktisk förvaring.
Håller också på och tvättar upp det som jag hade med mig på resan.
Vill ju ha fräscha jobbarkläder när det är dags igen att köra efter veckovilan.

Kände sedan att det fick räcka en stund.
La mig i sängen hos Nova som sov djupt.
Somnade till jag också.
Upp och hängde tvätt och laddade nytt.
Värmde på sparrissoppa och bredde ostsmörgåsar.
Bryggde på starkt gott kaffe.

Åt och ligger nu igen och vilar.

Tänkte ta en lång dusch och sedan packa upp det sista ur resväskan.

Så inte blir jag direkt överansträngd idag :)

Behöver vila!

Av Sirpa - 28 november 2020 12:54

Återigen verkar mina blogginlägg vara helt ointressanta då antalet besök och besökare sjunkit rejält.

Av Sirpa - 28 november 2020 07:29

Båda katterna mötte upp inatt då jag kom hem. Har saknat min Nova väldigt då hon brukar sova hos mig i sängen.
Det gjorde hon inatt givetvis när jag nu kommit hem till henne.

Wille, dotterns katt råkade i slagsmål med nån annan katt i början på veckan och var riktigt dålig ett par dagar.
Han kom hem haltande, tilltufsad och med sår vid nosen, i ansiktet och lite varstams på kroppen.
Han hade fått med en vit tuss med päls i sina egna klor så dottern såg från det att det måste vara en annan katt han mött.

Wille är absolut ingen bråkstake så nåt måste ha hänt och han tvingades försvara sig. Kanske överraskad om han sov nånstans ute.

Dottern och barnbarnet hjälptes åt att göra rent såren jättenoga.
Han lät behandlingen fortgå fast han hade fruktansvärt ont. Som att han visste att det måste göras.
Sen sov han bort det otäcka.
Gick inte ut på två dygn, gjorde på lådan inne som han annars aldrig gör.
Det visade hur ont han hade.
Redan nästa dag började han äta igen och röra på sig.
Sedan gick det snabbt och nu märks ingenting.
Snabbläkt kille :)

Nova hade undvikit honom. Hon tyckte nog att han var läskig och konstig.
Nu är de polare igen som vanligt.

Släppte ut Nova efter deras frukost och såg att det snöade lite.
Kanske kommer vintern nu. Det vore härligt.

Av Sirpa - 28 november 2020 07:11

Det bästa med att åka iväg och jobba på annan ort är att jag får nya inputs i min hjärna och upplever så mycket intressant längs färd.
Sedan att få återvända hem igen till det egna.

Scandic är hotell som jag trivs på väldigt bra, vart jag än bor.
Favoriterna är nu Scandic Kista i Stockholm och Scandic Mölndal i Göteborg.
Fräscha, trygga, rena och fina med stora luftiga rum, sköna sängar och jättetrevlig personal.

Nu under de två veckor jag jobbat borta så har jag fått samma rum fast jag var hem förra helgen.
Valde bort städningen då jag inte ville att nån stökar bland mina saker.
Jag hade ju liksom boat in mig.
Det gillade hotellet. Blir ju mindre jobb.

Finner det onödigt med bäddning, byte badlakan och sånt var och varannan dag.
Bodde ju i dubbelrum så det fanns ju dubbel uppsättning.

Kom hem inatt hit till Prästgården och det kändes grymt skönt.
Dotter och barnbarn hämtade mig från depån i Västerås där jag ställde jobbets bil.
Kollegan släppte jag av i Örebro hos hans käresta.

Så skönt att slippa köra sista biten hem.
Räckte med arbetsdagen+resan till Västerås.
Kollegan körde till Örebro och sen jag resten.
Fick lov att tanka på depån i Hallstahammar.
Lite trist att behöva göra det då jag själv lämnade tankad buss till kollegan.
Hade gärna tagit emot samma tillbaka.

Nåja, jag tog mig hem.

Himmel vad trött jag var efter att ha gått upp 4.45 på morgon och kom sen isäng 01.30
Nästan ett dygn vaken och igång hela tiden.
Det är drygt att jobba borta, helt klart.

Kom hem till vårt vackra hus som dotter och barnbarn julpyntat så fint.
Vi älskar alla tre allt som har med Advent och Jul att göra.

Jag ska ta lite foton under kommande ledighet och lägga ut.
Ligger i sängen med dagens första kopp kaffe i handen och ser ut på ljusslingan som klättrar i flaggstången.

Skönt vara hemma igen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards