Alla inlägg den 8 november 2020

Av Sirpa - 8 november 2020 21:11

Idag testade vi att elda i den rostiga eldkorgen som står ute på gården.
Den hör till min äldsta dotter egentligen, men hon har ännu inte hämtat den till deras nya hus.

Tog med ut lite papper som ska kastas och ved. Fick fint eld på allt och sedan var det bara att mata elden med gamla nedsågade äppelträd och annat som ligger i hästhagen i en stor hög.

Riktigt mysigt när skymningen kom och det snart blev mörkt
Varmt och stämningsfullt

Av Sirpa - 8 november 2020 03:28

Sitter i min säng, bloggar och dricker kaffe mitt i natten.
Lade mig tidigt efter att ha kommit hem från körning med mitt lag Vsk fotboll herrar i Superettan.

Veckan har varit tuff då jag lärt mig nytt, nytt, nytt hela tiden.
Skolkörning som jag inte direkt älskar av de körningar jag ägnar mig åt just nu som timanställd beställningsförare i Coronatid.

Jag tar de körningar som finns.
Det kommer en tid då världen frisknar till och körningar trillar in igen.
Nu är det bara att gilla läget och jobba på.

Allt det nya tar väldig kraft från min redan trötta hjärna.
Likaså att jobba på ännu en depå med nya rutiner för mig
Mycket att tänka på och snabbt ställa om efter när jag byter stad och depå i veckorna, ibland flera gånger.

Så jag somnade vid 20.30 tiden igår kväll, helt yr av trötthet.
Vaknade vid 2 tiden, gav katterna mat och de gick sedan ut
Nova hade innan dess sovit tätt intill mig, som hon brukar när jag är jättetrött eller sjuk
Bryggde på en stor kopp varmt gott kaffe med en skvätt havredryck i.

Halvligger mot kuddarna nu och känner att sömntåget är på gång.
Ska nog hoppa på den och sova några timmar till.
Har två dagar ledigt nu, veckovila som består av minst 48 timmar.
Känns bra efter intensiva dagar.



Av Sirpa - 8 november 2020 02:54

Igår Lördag var det då dags för mina grabbar, Vsk fotboll herrar, att möta Brage borta.

Vi lämnade Västerås vid 9.30 och styrde mot Borlänge.
Det var snabbt kört dit. 1 1/2 timme till Domnarvsvallen.

Var framme och urlastade innan 11.30 så grabbarna kunde värma upp.
De hade ätit i bussen under färd och jag passade på att städa bort allt skräp innan matchen började.

Våttorkade av alla borden med rengöringsmedel och putsade fönster innan jag gick ut för att titta på matchen.
Där är det bra då jag bara kunde ställa mig vid staketet och titta.
Det blev 0-1 rätt snart och sedan dominerade Vsk hela den halvleken som det stod 0-3 när domaren blåste.

Jag hade vid det laget laddat in all maten för hemfärden in i ugnen i bussen.
Fick låna ström från en elstolpe intill.

Hade också sett till att få i mig en burk tonfisk, macka och kaffe själv.

Andra halvlek gav inga fler mål men spelet var suveränt bra.
Riktigt bra gjort av mina grabbar.
Kände mig jättestolt och glad när matchen var över och det var dags att packa ihop.

Stod med maten varm, luckorna öppna och klar när grabbarna började droppa ut nyduchade och jättenöjda.
Med en god stämning i bussen for vi så hemåt.
Stannade vid en Maxi så de fick handla det som alla var sugna på.

Åkte sedan hemåt med bra rull medans mörkret föll.
Släppte av utanför Iver Arena och lastade snabbt ur.

Vi tackade varann för säsongen för nu blir det inge mer körningar till bortamatcher.
De flyger till Umeå för den sista bortamatchen.

Åkte till depån trött och lite ledsen över att inte få träffa gänget något mera.
Jag är ju bara en sketen timanställd så jag lär ju aldrig mera få ta i en sån körning igen.
Det är bara de fastanställda som får det.

Toatömning, dammsugning, svabbning, tvätt och urrivning av sjöblöta bagagemattor då det läcker in vatten i bagaget igen var mitt kvällsnöje innan jag trött åkte hemåt.

Tankade gjorde jag innan avfärd då bussen stod på reservtank när jag tog den.
Likaså fyllde spolarvätska och Adblue som heller inte var påfyllda.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards