Alla inlägg den 19 november 2020

Av Sirpa - 19 november 2020 05:55

Igår morse gick jag upp redan 4.30 för att ge mig iväg till en mack vid Ullevi och tanka min buss innan dagens trafik kom igång.
Där var det trångt så det räckte till.
Inte anpassad för en stor turistbuss.

Men självklart fixade jag uppgiften.
Fanns ju inte så mycket annat att välja på, jag måste ju ha bränsle.
Hade säkert klarat dagens körning, men varför vänta till tom tank.

Krånglade mig ut igen därifrån och tillbaka till hotellet.
Kände en trygg glädje över att ha grejat tankningen innan dagens pass.
Låste bussen och gav mig ut för att gå några kilometer.
Det var redan vid den tiden ganska blåsigt och storm väntades under dagen.

Gick bort till den vackra kyrkan som står uppe på en höjd här i Mölndal.
Jättevacker!
Traskade sedan vidare för att till sist återvända till hotellet.
Hade lite mera att göra innan arbetsdagens början.

Plockade med mig det jag ville ha från frukostbuffen och gick upp till mitt rum.
Kändes tryggast att inta de utan människor intill mig, ilugn och ro på rummet med tv:n igång.
Tog en lång skön dusch först.
Njöt av frukost i sängen och stillheten innan dagens alla timmar och mil längs vägarna.

Klockan gick och vid 7.45 gick jag redo för dagens uppgift, klädd, sminkad och pigg, till min buss och gav mig av till Göteborgs tågstation för att hämta mina resenärer.

De var inte många men jag måste ju köra sträckan mellan stationerna ändå. Kunde ju vara någon som köpt biljett i sista stund.
Borås, Limmared, Hestra, Gnosjö och Värnamo angjordes innan jag landade i Alvesta vid 12.30 tiden.

Hade då varit på rull i över 4 timmar.
Där var det städning av buss och rast som stod på tur.
Inte mycket tid att spela på då det var dags att rulla igen 13.30 med nya resenärer.
Denna gång som direktbuss till Göteborg.

Blåste hade tilltagit under dagen så resan åter Göteborg blev en kämpig tur.
Det slet och drog i bussen, regnade och sikten minimal när det var mycket stora långtradare på vägen som sprutade upp en ridå av vätan frånvägen.
Pjuh! Det tog på krafterna kan jag lova, att hålla i allt och ta sig fram på ett snabbt och säkert sätt.

Landade på Göteborgs Station 16.15, lastade ur och gav mig sedan av vidare till Hisingen buss depå för att tvätta buss och tömma toan.
Bussen så hemsk ut utvändigt.
Invändigt höll jag rent, det var inget problem.

Fick hjälp av en go kollega på depån med tvätten. Behövde bara borsta ren vindrutan och tömma toan själv.
Jätterart med hjälpen!
Jag hade då varit igång i över 12 timmar och kände mig rätt trött och sliten.

Väntade in min kollega med sin buss.
Han måste akut åka hem då familjen behövde honom. Sjukdom hemma.
Vi lämnade hans buss kvar på depån då torsdagen körning skulle köras av en kollega på Hisinge buss.
Vår ersättare skulle komma under torsdagskvällen.

Körde honom till Transdevs depå för att hämta en lånebil och åka hem till Västerås.
Sedan for jag vidare till hotellet och han i bilen för att hämta sina tillhörigheter på rummet innan han kunde åka hem.

Kom in på mitt rum 19.30 helt färdig för denna dag.
Den planerade kvällspromenaden fick vara då jag måste få mat i mig.
Tog en dusch innan nudelrätt i magen med ostmacka vid tv:n för att varva ner.

Somnade ovaggad kan jag lova.
Ute ven stormen och längs vägen hade jag sett skyltar som flög omkring i luften.
Lite läskigt.
Lät som ett tåg for förbi hotellfönstret när vinden tog i.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards