Alla inlägg den 24 november 2020

Av Sirpa - 24 november 2020 03:51

Såg igår i Alvesta dessa buskar vid hållplatsen.
Vet inte vad det är för något som ännu i slutet av November ger en sådan färgprakt.

Av Sirpa - 24 november 2020 02:51

Det blev 10 tusen steg med råge denna måndag i arbetets tecken här i Göteborg :)

Fortsatte mina steg i Alvesta när jag anlänt dit med bussen vid 12.30 tiden.
Plockade ur det lilla som blivit efter resenärerna, låste bussen och gick iväg.

Följde vägen som går där vid parkeringarna på andra sidan järnvägsspåret och stationsbyggnaden
Sjögatan heter den tror jag.
Gick med raska steg så långt vägen gick och sedan tillbaka.

Fint längs sjön. Väldigt mycket sly och lite svårt att komma åt strandkanten men det syntes en god vilja att få fint där i sinom tid.
Slyn hade börjat rensas bort och låg i stora högar längre bort.

Fortsatte gå sedan längs med parkeringarna och villaområdet intill.
Var ute över 30 minuter och rörde på mig raskt.
Så det slutade med att dagens steg blev uppnådda där på min rast.

Kändes toppenbra och jag kunde ägna resten av tiden till att äta lite lunch i bussen.
Ska ge mitt allt för att få till en vana igen att ge mig ut på raska promenader och så småningom jogg.

Åkte sedan tillbaka till Göteborg med endast 1 tågresenär i bussen.
Vägen börjar kännas lite tjatig och tråkig nu.
Har ju kört den 6 gånger hittills
4 dagar kvar och sedan får jag åka hem.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards