Alla inlägg den 23 november 2020

Av Sirpa - 23 november 2020 07:52

Vaknade tidigt och gav mig ut efter morgonkaffet ut i den milda novembermorgonen.
Styrde stegen förbi bussarna först och sedan vidare mot den vackra kyrkan.

Blåste ganska rejält och jag traskade på i ett ordentligt tempo
Superbra backar vid kyrkan som står uppe på en höjd.
Använde mig av dessa backar för att få till extra press på benmusklerna.

Känner att mina muskler som tidigare fanns så fint när jag tränade mycket vaknar till liv igen.
Jag har ju många kilon övervikt för att göra något mer än bara gå rejält ännu.
Men hoppas på att jag kanske redan nästa vecka vågar mig på att jogga några steg.

Vill inte att knäna ska ta stryk.
Sakta men säkert igång igen

Har som mål denna vecka att få ihop 10.000 steg varje dag som det är möjligt.

Denna måndagsmorgon hann jag med 5.000 steg innan dusch och frukost.
Resten får jag ta under dagen annars efter jobbet ikväll.

Snart iväg ut till min buss och start vid Göteborgs station för att åka till Alvesta via Borås, Limmared, Hestra, Gnosjö och Värnamo.

En bra start på dagen med utevistelsen.

Tog med frukosten upp på rummet som vanligt. Vill inte sitta med andra människor i restaurangen.


Av Sirpa - 23 november 2020 05:42

Ligger här i sängen på hotellrummet och njuter av dagens första kopp kaffe.

Åkte hemifrån Etuna vid 11 tiden igår, förbi vid depån i Västerås och plockade med spolarvätska i dunkar som jag hade med hemifrån.
Kollegans buss behöver påfyllning och det köper vi inte ute nånstans när det finns på jobbet.
Tanka diesel och Adblue gör vi på Såifa och de har ingen spolarvätska

Som tur hade jag tomma dunkar och dom är jag rädd om. Behövs med på längre resor den här årstiden.

Hämtade kollegan och vi styrde neråt landet. Stannade till i Laxå vid Burger King Drive in och köpte några burgare som vi åt i farten. Hade inte tid att stanna för nåt mer än så.

Anlände till Hisinge buss i Göteborg prick 17.30 som vi sagt. Där stod bussarna och sov. Lastade över vårt bagage och spolarvätskan.
Jag körde lånebilen till Transdev och kollegan hämta upp mig där med sin buss.
Åter till min buss och starta upp.

Sedan for vi till hotellet i Mölndal.
Parkerade och checkade in. Jag fick samma rum som jag önskat.
Bar upp bagaget. Satte parkeringstillstånd i bussrutan och plockade med det sista av bagaget.

Sedan gjorde jag kväller.
Klockan var knappt 19 ens och jag var jättetrött efter att ha gått upp tidigt, 4.30 och fixat en massa hemma innan avfärd och kört hela vägen utan att kliva ur bilen från Västerås till Göteborg.

Packade upp och installerade mig.
Värmde på nudelsoppa och kaffevatten.
Såg på tv om hur bygget av tunnelbanan i London kom till.
Intressant.

Mätt i magen och nöjd över att vara på plats ordentligt somnade jag vid 21 tiden.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards