Direktlänk till inlägg 22 september 2022

Nästa långresa

Av Sirpa - 22 september 2022 15:37

Kom ju hem i måndags kväll sent.
Hade Tisdagen som vilo, tvätt och packa om dag inflr nästa långresa.

Den här gången bar det iväg till Danmark.

Hämtade gäster från Västerås och åkte till Stena Line Danmarksterminalen i Göteborg.
Med lunchstopp i Götene på Rasta där.
Jag åt som vanligt medhavd sen frukost.
Hann inte få i mig annat än kaffe på morgonen, uppe så tidigt

Anlände lite försenade till Terminalen. Körde fel först och behövde ta mig runt med bussen till Terminalsbyggnaden och checka in gästerna där som inte fick åka med bussen ombord.

Körde sen tillbaka dit jag var först
Blev hänvisad en gate. Stod där och tittade på lastningen av båten till en bra stund efter avgångstid.

Tydligen var det fel på en ramp och det ställde till med en fösening.
Körde ombord, stängde ner och låste bussen. Tog mig upp i båten.

Noga dokumentering vart bussen stod så jag skulle hitta den vid framkomst

Fick vid incheckningen en Voucher för att få mat ombord.
Det var en glad överraskning.
Jag unnar mig ju inte mat ute på mina resor. Har inte råd till såna utsvävningar.

Måste hålla i vartenda öre nu när allt är så dyrt.

Blev sugen på Köttbullar med mos, lingonsylt och snittgurka+sallad.
Himmel vad gott det smakade!
Satt länge och njöt, åt sakta och kände hur kroppen svarade på energin.

Gick sedan och såg mig om på båten.
Köpte Taxfreegodis till barnbarnets kommande födelsedagskalas.
Hon ska ha det bra lillungen. Det ser mormor till och hennes mamma.

Blev en seg väntan innan vi kom till Fredrikshamn. 30 minuter försenade.
Körde av rätt snabbt och fick sedan irra omkring och leta rätt på vart jag skulle ta upp gästerna som gått av till fots.
Det gick rätt bra och vi kom iväg snabbt ut på E45 mot vår destination Hotell Randers i just staden Randers

Den resan tog drygt 1 1/2 timme.
Rätt mycket trafik och väldigt väldigt trångt och besvärligt i slutet innan jag kom såpass nära hotellet som ligger inne i gamla delen centralt.
Smal kullstensgata sista biten, icke farbar med turistbuss.

Släppte av ute på en lite större väg, uppbackad på en trottoar vid en stor staty. Med varningsblinkers på och irriterade danska bilister blängande och till och med tutande.
Suck!! Jag trodde folk var vänliga här.
Gick hur bra som helst att passera bussen.

Hängde med till hotellet och checkade in. Lämna av mitt bagage i receptionen.
Sedan ut och leta parkering.

Det var inte lätt!
Tog nästan en timme att hitta nåt.
Var lite orolig att inte ramtiden på 15 timmar inte skulle räcka.

Hittade en jättebra plats bara 800 meters gångväg från hotellet
Lyckan fullkomlig!
Stängde till allt och traskade sedan trött till hotellet.

Tog fotot på morgonen dagen efter på bussen
Set visade sig vara en gratis offentlig parkering med 5 platser för tunga fordon.
Härligt!!

Efter en snabb dusch och uppackning i det lilla trivsamma rummet så tog jag mig en kopp starkt kaffe och lite macka.

Hade svårt att komma ner i varv då jag återigen upplevt en massa nytt och ansvarskrävande till max.

Kört ombord på båtar har jag gjort förut men aldrig ansvarat för incheckning av gäster och sånt.
Nu vet jag hur det går till
Hittar på terminalerna och kan pricka av det i meritlistan :)

Tog lite foton på söta rummet.
Somnade efter 1 inatt

Lade med några foton från båten på slutet av inlägget

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards