Direktlänk till inlägg 2 december 2022

Hej December

Av Sirpa - 2 december 2022 05:29

Mörkt är det!
Mörkt, blött, regnigt och riktigt jobbigt att köra buss längs våra slabbiga vägar i detta.
Det tar på huvudet, ögonen och orken.

Nu vill jag ha snö och kyla
Det är ju ändå vinter.
Som det ser ut på prognosen så kommer det bli kallare och hopp om snö.

Igår Torsdag var vi fyra bussar som åkte till Eskilstuna och hämtade upp gymnasieungdomar och körde dem till Kistamässan i Stockholm.

Vilket busskaos det var där!
Säkert 35 bussar som trängdes samtidigt på den lilla ytan som fanns utanför hotellet och mässan.

Vi lyckades lasta av och körde sedan bort en bit och parkerade.
Väntade i våra bussar
Det lockade inte alls att ge sig ut i regn och trängsel.

Vi satt i min buss och fikade, käkade Kycklingcurrybaguett som skolan vi körde bjöd på. Tackar ödmjukast! Supergott och välbehövligt.
Jag hade inte ens ätit frukost då starten denna dag var så tidig.

Så frukostbagge vid 10 tiden var perfekt.

Återfärd till Eskilstuna vid 14.20
Så vi hann prata om ta det lugnt några timmar innan det var dags att ge sig ut i mörker, regn och galet stressig trafik.

Klar för den dagen vid 19 tiden då jag hjälpte mina kollegor att städa buss så dem kom hem. Båda skulle jobba dagen efter och behövde sin dygnsvila.

Jag är ju ledig idag fredag och imorgon Lördag. Jag ska vara hundvakt härhemma då dotter och barnbarn är bjudna på hotell och julmiddag.

Vaknade tidigt ändå och har givit katterna frukost och släppt ut. Kaffe i magen och nu bara softa tills det ljusnar något så jag kan öppna åt hönsen och ge dem och kaniner frukost.

Får se vad jag och Ludde basset hittar på idag. Dotter och barnbarn åker iväg vid 1 tiden tror jag.

Skönt med lite ledigt och härligt för tjejerna att få komma hemifrån nånting.
Barnbarnet har ju nyss tillfrisknat från influensan så båda har en tuff tid bakom sig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards