Alla inlägg den 7 juli 2015

Av Sirpa - 7 juli 2015 23:29

Sov länge imorse då jag kom till ro så sent på natten.

Vaknade tidigt men lyckades intala mig själv att det räcker inte med 3-4 timmars sömn om jag skall vara igång till sena kvällen.
Somnade om och vaknade 7.30

Upp och tog kaffe.
Ville kom in och det blev frukost för tassälsklingarna.

Lastade ur bilen och stuvade om i förrådet så allt mitt får plats på samma ställe, inte spritt överallt.
Nu är det bara möblerna kvar i lyan.

Körde bort en massa återvinning som familjen samlat i sopskåpet:)
Hopp i duschen.
Fixade med något att äta idag på jobbet.
Körde en maskin tvätt.

Sedan var det dags att dra mot Köping.
Tankade i Sura.For sedan till Köping och Maxi.
Kom ut med lite smått och gott.
For till jobbet.
Satt och pratade med kollegor.

Sedan körning till Skinnskatteberg.
Rast, kort sådan.
Sedan långkörningar till 20.00 på kvällen.

Hade tråkigt för första gången i mitt arbete.
Inga kunder och jag vill vidare nu från det här harvandet.

Kände verkligen att jag fick nog när en överförfriskad dam som är ständigt i det tillståndet (sorgligt)
Skräning och stökig...
Hon lägger av en stinkande rap mitt ibland kunder, framme vid mig...kände mig illamående en stund.

Gahh...kände bara att det var så nog det kunde bli!!

Blev avlöst av kollega på station och åkte depåbilen till garaget.
Snabbt i bilen och till lyan.

Lastade in Spindelgumman med terrariet, väldigt försiktigt för att inte stressa henne.
Likaså tv:n och lite annat innan jag åkte gem till Sura.
Var jättetrött då.
Lastade in terrariet, matvarorna och tv:n.
Fixade kvällskaffe och katterna fick Sheba.
Ville gick ut för natten.
Klockan var då 22.30

En gammal vän kontaktade mig på Facebook och vi ska försöka hinna fika imorn på min rast på stan.
Kul:)
Det var många år sedan han och jag sågs.

Av Sirpa - 7 juli 2015 00:47

Tittis bästis Ville är en herre med stor värdighet.
Han har förmågan att se så totalt oberörd ut, där han sitter och kisar med sina vackra ögon.

Han är en väldigt speciell kisse.
Älskar att ständigt tigga mat.
Går jag till köket så är det med 100% säkerhet att han straxt sitter vid fötterna och studerar vad som plockas fram.

Pussar och kramar är välkomna, fast bara på hans villkor förstås.
Likaså killa på magen, jätteskönt!

Han är gärna ute på natten nu under sommaren och det gör att när morgonen kommer så är han totalt utsvulten (fast han säkert ätit massor ute)

Till mig vrålar han av hunger..
Bottenlös...fullständigt!

Dessa älskade katter!
Det är så härligt att komma hem till dem efter en lång arbetsdag.

Av Sirpa - 7 juli 2015 00:14

Insåg när jag kollade in mitt schema för nästa vecka, på mitt nya jobb.
Att bland de första uppdrag jag har är att hämta in Ludvikabussen för tankning, städ och tvätt.

Tvätta hade jag inte lärt mig ännu så jag checkade med goa kollegan om han kunde hjälpa mig med att lära ut hur man gör.

Bestämde att jag kommer in Måndag kväll efter mitt eget jobb i Köping och tar hand om tvätten av hans buss när han slutade för dagen.

Sagt och gjort.
Jag rullade in snabbt från Köping till Västerås och fick sköta tvättprocessen själv.
Noga instruktioner i vilket läge bussen skulle stå i för att bli ordentligt ren och inte komma till skada.

Det blev lite trixa och backa, innan min lärare var nöjd.
Sedan var det bara att trycka på knappen och låta maskinen sköta resten, medans vi tog en kopp kaffe.

Skönt att kunna detta också.
Fyllde även på sanervätska i behållaren för toans spolning.

Jag lär mig något nytt för varje gång.

Min söta chef gav mig jobb på Onsdag, då jag har fridag från mitt jobb på VL.
Så jag kör för Nettbuss också:)

Tre arbetsdagar kvar i Köping.
Sedan kan jag helhjärtat ägna mig åt mina lila Godingar.

Bus4you
Snart:)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards