Alla inlägg den 19 juli 2015

Av Sirpa - 19 juli 2015 05:16

Det var en välbehövlig vilodag igår Lördag.
Hann med allt jag tänkt få undanstökat och en hel del till.
Samt att äta mängder med onyttigt :)
Och på det vila.

Hann prata lite mer än jag gjort på länge med mina vänner K och L.
Kändes bra att få ventilera och skoja lite:)

Rummet känns riktigt bra nu och jag sov gott hela natten.
Har känt hur Titti tittade till mig lite då och då.
Hon kommer fram till mitt ansikte och checkar av hur jag mår.
Kan känna av hennes morrhår mot näsan.
Efter en stund går hon några steg bort och lägger sig tätt intill mig igen och sedan sover vi tillsammsns.

Jag har en lång dag framför mig och det gör ingenting.
Det känns bra att beta av tjänsterna vartefter och se hur jag kan lägga upp min tid mellan körningarna.
Ska ju försöka få in lite steg idag så kroppen inte bara sitter stilla.

Har ingen tankning eller städning idag men jag tar med mig våtservetter som jag planterar in i de två bussar jag ska köra idag.
Köpte billiga på Willys och skall testa.
De är ju superbra just till att torka av panelen och likaså mindre fläckar som blivit i bussen av kaffekoppar och drickor.

Likaså är det lättare att rengöra detaljer.Skrymslen och veån där det gärna samlas damm och smulor.

Om kollegorna tycker att detta är en bra grej så skall jag kolla med chefen min om vi kan köpa in sådant på företagets räkning.
Går inte det så kommer jag ha med egna för jag vill ha snyggt i min vackra buss.

Skulle tro att Nettbuss tycker lika med mig.Ju finare vi håller fordonen, desto längre håller de.
Likaså vet jag att våra gäster också är försiktigare när de ser att allt är rent och snyggt.
Fin marknadsföring också att ha rent och prydligt.
Inte bara ut förarmiljö sett.

Det här är något jag längtat efter i alla år som bussförare:) att kunna hålla rent och fint.
Det har ju inte gått på lokaltrafikens bussar.
Gjorde försök i Köping men då fick jag jobba livet ur mig då det inte var mer än ett par andra som tyckte lika.
Resten struntade i hur det såg ut.

Jag anser att även fast en buss är gammal så kan man få den att se fräsch ut.
Allt går med god vilja:)

Nu hopp i uniformen och iväg på en trevändors dag till och från Arlanda.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards