Alla inlägg den 12 juli 2015

Av Sirpa - 12 juli 2015 20:49

Känns bra att ha allt mitt samlat på ett ställe igen.

Gick upp vid 8 tiden imorse, kaffe i soffan.
Planerade kommande timmar i huvudet och kom fram till att bara var att ge järnet.

Plockade med lite frukost i bilen.
Hämtade ett stort släp från OKq8 här i Sura.
Hyrde den för tre timmar så det blev full sprutt till Kungsör.

Ställde ekipaget på gatan och bar ner allt som jag orkade bära ensam.Ställde utanför släpet och fyllde Volvon.

Straxt kom grabbarna.
Nya hyresgästen och en kompis till honom.
Vi hjälptes åt med allt och snart var allt mitt borta från lyan.
Han hade redan sina grejer där.

Tackade hjärtligt för hjälpen och snabbade mig iväg mot Surahammar.
Hällregn längs vägen och det duggade lite när svärsonen och jag tömde släpet vid huset.

Skyndade mig tillbaks med släpet och hann precis inom 3 timmar:)
Pjuh!
Handlade glassar, fikade med familjen när jag landat hemma.

Svärsonen och jag bar upp min soffa till deras övervåning.
Byggde ihop min säng och gjorde iordning i rummet under resten av dagen.
Med avbrott för att röja i förrådet och försöka få plats med möblerna där.

Åkte med dottern och handlade på Willys.Vi tog lite fika sedan.
Svärsonen körde hem sönerna till deras mor.

Dottern tvättade kläder hela dagen.
Packade om hennes och lilltjejens väskor och de åkte sedan på kvällen nedåt Öland igen.
De blir där en vecka till, minst.

Nu är det kväller för mig.
Är jättetrött!

Ny vecka väntar.
Nytt arbete med allt vad det innebär.


Av Sirpa - 12 juli 2015 02:31

Sitter här på natten och lyssnar när familjen pysslar med sitt, efter att de kommit hem från Öland straxt innan midnatt.

Huset fick genast liv igen och det känns härligt.
Visst har jag haft det jättebra de två veckor Titti, Ville och jag huserat här för oss själva, men jag/vi har saknat familjen.

Imorgon åker jag med bil och hyrsläp till Kungsör och hämtar mina möbler.
Sover i soffan denna natt.
Den är jätteskön att sova i :)

Blir kul att få iordning "mitt" rum.
Inreda den efter min smak, med de saker jag vill ha nära mig.
Klädförvaringen är redan iordning.

Den tar ganska stor plats då jag inte har en aning om hur länge jag kommer att boa här i huset.
Snart är det ju höst...

Tiden går så oerhört fort.
Mycket händer hela tiden och tidvis hänger inte min själ med riktigt.
Jag känner mig vilsen....

Då gäller det att dra i handbromsen så inte allt blir en stress som tar över livet.

Kommande veckor får det bli mitt nya jobb som får full focus.
Vill in i nya rutinerna.Nya bussarna med allt vad det innebär.
Lära känna mina nya arbetsgivare och kollegor.

Min bästa vän har semester i flera veckor så jag kommer inte att ha honom att luta mig emot heller om det är någonting jag behöver hjälp och stöd med.

Alla adresser behöver ändras.
Den stora ändringen är redan avklarad men jag måste kontakta de övriga vartefter.

Kontakta facket för koll hur jag bär mig åt som timanställd vad gäller avgiften.

Annars är det ju bara låta livet ramla på i sin takt.

Leta bostad kommer jag självklart göra hela tiden.
Har lämnat in intesseanmälan till mäklare om något lämpligt dyker upp.
Jag kommer inte att ta något som inte känns hundra bra..

Sedan kvarstår ju problemet med att jag inte kommer beviljas lån förrän jag har en tillsvidareanställning...
Reglerna är ju sådana, bara att gilla läget.

Nu är klockan mycket om alla har lagt sig.Barnbarnen sover sedan ett par timmar tillbaks.
Dottern tog sig en dusch och vi har hunnit prata en del.

Nu ska jag sova några timmar....



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards