Alla inlägg den 22 juli 2015

Av Sirpa - 22 juli 2015 07:29

Gårdagens träningspass och den kortare arbetsdagen (8 timmar) medverkade till att jag kom i balans igen.
Två vändor till Arlanda med en kort rast emellan.

Jag var inte halvt medvetslös när jag landade hemma utan faktiskt kontaktbar :)
Kunde sitta och prata en stund med svärsonen innan jag valde att sova.
Klockan var då straxt efter 22.30

Natten sov jag som en stock.
Vaknade kort till bara ett par gånger.
Hjärnan fick sin vila och återhämtning.

Jag sa ju det när min heltid på andra stället var över,så skulle jag bara ägna mig åt att komma in i det nya, under 14 dagar var det bara jobbet som gällde.
Så blev det verkligen:)

Nu är jag ledig två dagar och det är ett måste.Veckovila

Denna dag är avsatt till att vara med min äldsta dotter.
Hon har fått låna en söt liten sportbil av en kollega och vi ska ut på äventyr med den.
Ska bli härligt att umgås med min unge en hel dag.
Bara göra det vi känner för.

Tar med mig badkläder ifall vi känner för att hoppa i någonstans.
Likaså grejer för övernattning, ifall det blir sent så sover jag hos dem i Eskilstuna.
Jag har ju inget som binder mig.
Titti tar svärsonen hand om när han kommer hem från jobbet i eftermiddag.

Kul med sådan ledighet och frihet:)
Göra precis vad jag vill.

Vi ska styra mot Taxinge till att börja med iallafall:)

En sak har jag tänkt på med jobbet nu....Just nu, den tid som pågår sållas agnarna från vetet vad gäller förarna.
Några har redan sökt annat och kommer dra vidare...
Trist men så går det till.

I en nyetablering måste man satsa järnet, tåla att allt inte rullar på gnisselfritt.
Våga prova, göra fel och göra om på rätt sätt.
Det är tufft och i detta också väldigt spännande tycker jag.

Lägga pusselbitar, hamna lite galet emellanåt och bara försöka på nytt.
Kämpa, sträva framåt i gemenskap och tro på det man gör och satsar på.
Det är A och O för att det skall lyckas.

De som trodde att de bara kunde karva guld med täljkniv från första stund, valde helt fel jobb tycker jag.
Våga vilja satsa!!

Tjohejs:)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards