Alla inlägg den 11 juli 2015

Av Sirpa - 11 juli 2015 14:21

Blev paff när jag gick ner till kaffebryggaren denna morgon...det var sol ute!
Så som det regnat under flera dygns tid så hade jag gett upp hoppet om att kunna klippa gräsmattan, innan familjen kommer hem från Öland.

Tog mitt morgonkaffe i sängen, i vanlig ordning.Med båda katterna som sällskap.

Pratade på messenger med en nyfunnen vän som ger mig mycket positiv energi.
Det är en del av livet som jag tycker är så fantastiskt.
Att plötsligt springa på någon som det bara flyter på i kommunikationen med.
Nästan så man pratar i kors och ändå förstår varann.
Det är häftigt!

Sånt vill jag ha mera av i livet.
Människor som jag har ett mentalt utbyte av.
Som ger hjärnan stimulans och tankebanorna får en skjuts framåt, eller åt sidan:)
Nya vinklingar av tillvaron.

Ringde även min bäste vän och kollade läget.
Jag vet att han har det tufft på många sätt och då kändes ett samtal på rätt plats.Stor arbetsbörda axlade han dessutom.
Självklart...som alltid så slutade vårt samtal med att vi hickade av skratt båda två.
Humorn är A och O i vår vänskap.
Har alltid varit och kommer så förbli.

Du är ju bara bäst!
Du lyfte min dag och min själ fick sig balsambehandling som hjälper mig framåt.
Tack min älskade vän!
Jag är så glad att du finns i mitt liv med din vänskap.

Kom så igång med gräsklippningen.
Bubbade ut den stora motorklipparen från förrådet och lyckades få igång den på första försöket:)

Gräset var på sina ställen jättelångt och fuktigt efter allt regn.
Klippte på och det gick galant.
Pausade för frukost ute i solen.
Det smakade himmelskt gott:)

Fortsatte klippandet på framsidan.
Sedan åkte kantklipparen fram och handskar på så jag kunde rensa ogräs.
Allt hade frodats i regnet och innan dess värmen.

Pausade då och då med att hänga tvätt och ladda i nytt.
Bäddade rent.
Planterade om tomatplantor.
Dammsög hela huset.
Rensade vidare och det blev ett fint resultat.

Låg en stund i solstolen och bara njöt av friden och värmen.

Nu har jag pausat från alla sysslor och fixat mig en god sallad.

Det är ju så himla gott med sommarens färska, svenska tomater och sallad.
Älskar oliver, fetaost och sedan olja över allting.
Toppat med kvistar av Basilika.
Så gott!!

Huset börjar vara i skick för att välkomna familjen som kommer hem från Öland idag.

Av Sirpa - 11 juli 2015 08:25

Sov en orolig natt...
Stördes av drömmar som jag inte minns, men det var inga trevliga sådana.
Vaknade lite vemodig och förbryllad på nåt vis.

Lite förvånad över mina känslor igår när jag parkerade bussen på Köpingsdepån och gjorde mig redo för att lämna allt bakom mig där.

Det gjorde ont i hjärtat!

Har ju varit med om så mycket roligt på denna depå.
Alla glada skratt och tokigheter i fikarummet.
All hjälp från kollegor när jag haft jobbigt, tröst när jag gråtit av förtvivlan tex när vi fick lov att ta bort Laban.
Förståelsen över att jag har känslor och visar dem.Både glädje och sorg.

Jag minns glädjen jag kände första året av att ha detta som min arbetsplats, som ett andra hem.

Hjälpen jag fått med bilen, husvagnen och annat som trillat över mig.

Mycket kom över mig där jag stökade med det sista.
Satte undan körplanen, redovisade kassan för sista gången som anställd 6069 i Köping.

Nu är jag 9528 och timanställd, tillgänglig för Västerås i första hand men också förhoppningsvis Köping vid behov.

Mitt eget val allting!
Ja jag vet :)
Men det behöver ju inte betyda att jag inte får känna mig kluven ett tag.
Det är ju ändå ett stort steg jag tar i livet.
In i någonting helt nytt och ändå bekant i viss mån.
Bussyrket kan jag ju.
Några kollegor är vänner sedan innan och det känns skönt.

Idag låter jag känslorna sväva fritt.
Tankarna får sin tid och plats.
Många pusselbitar ligger vid sidan om och bara väntar på sin plats:)

De får ligga där ett tag.
Jag behöver tid för att lägga allt tillrätta och just nu känns det bara som att jag behöver tomgångstuffande...ett tag.

Samla krafter, vila i nuet och bara vara i det som är.

Själen behöver komma ikapp....
Hjärnan och kroppen har kört sitt rejs och behöver vänta in själen.

Det blir dagens huvudämne:)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards