Alla inlägg den 1 oktober 2019

Av Sirpa - 1 oktober 2019 05:16

Då var vi inne i Oktober månad.
Tiden går så grymt snabbt att jag knappt hinner med.

Vaknade vid 4 tiden av att Nova ville ligga så tätt intill det bara gick och spinna så det dånade i sängen.
Det är jättemysigt när hon varm och go kryper intill mig i sängen.
Sen började hon stöka runt. Lade sig på mig, hasade ner, gjorde nytt försök med samma resultat.
Hon försökte ligga på min höft och jag har ju gått ner i vikt så det finns inte så mycket fläsk att vila på som tidigare.
Det störde henne och hon bökade runt.
Slutade med att jag gick upp istället.
Fick inte ro att sova när hon knölade omkring.

Gick upp och fixade hennes frukost och kaffe till mig själv.
Plockade sedan ihop torr tvätt från igår.
Har tvättat en hel del av min dotters och barnbarns tvätt från Ölandsturen.
Det hängde tvätt överallt på tork.

Nu ligger de fräscha i kassar och väntar på leverans.
I hallen står också äppelkaka i mängd och parti i väntan på att jag ska köra det till jobbet.
Firar idag 1 år på Björks Buss.
Verkligen värt att fira då jag trivs som bara den med mitt jobb som beställningsförare.

I hallen står också en isärplockad furubyrå som ska till Återvinningen.
Den har varit trasig i lådorna länge och igår tömde jag den och plockade isär.
Den har gjort sitt. Köpt på 90 talet.

Sedan har jag också plockat ihop kläder som inte används längre.
Kommer att lägga i en insamlingscontainer.
Bättre någon får användning för plaggen.
Frigjorde förvaringsyta på så vis.

Möblerade om i vardagsrummet igår och är inte alls nöjd med resultatet.
Kommer flytta tillbaka allt idag.
Mina stora gröna växter tar sån plats att jag fick den smarta iden att möblera om.
Bra försök men inte bra resultat.
Då var det testat iallafall.

Nu ska jag straxt gå upp för denna dag.
Köra äppelkakan till jobbet innan det är dags att skjutsa barnbarn till skolan och dottern till besök hos vården.
Fullt upp under min sista semesterdag.

Kanske hinner jag fixa med Återvinningsstationen också idag.
Får se hur tiden räcker.
Blir några vändor med allt som behöver grejas med.
Kaffet ligger i magen nu och klockan går.

Full fart denna första dag i månad Oktober.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards