Alla inlägg den 13 oktober 2019

Av Sirpa - 13 oktober 2019 08:15

Vi satt på jobbet och pratade härom dagen omförkylningar och sånt.
Jag insåg att jag inte varit förkyld på jättelänge och kollegorna skratrade och menade på att jag utmanade ödet genom att säga så.

De fick rätt.
Redan igår när jag gick upp på morgonen och skulle till jobbet så kändes det väldigt segt och tungt.
Jag som är morgonmänniska brukar ju inte ha några som helst problem att gå upp tidigt.

Ont i lederna, huvudvärk och känslan av feber låg och grodde. Kändes inte alls bra.
Gjorde mig klar för en lång arbetsdag och pussade Nova hejdå.
Fixade till hemma också inför kvällen då mina tre barnbarn och min son skulle komma och sova hos mig och vi skulle umgås söndagen.

Åkte till jobbet.
Gjorde bussen redo för dagens uppdrag.
Lyfte in en ugn i bagaget för att värma mat åt laget jag skulle köra till Lidköping
Usch vad kroppen stretade emot.

Under dagen blev jag bara sämre.
Tog en promenad i Lidköping till en närliggande butik och det var riktigt jobbigt.
Orkade bara inte sitta och häcka i bussen och heller inte inne i den kalla bandyhallen.

Överraskades av ett kraftigt regnväder och hann inte ta skydd.
Blev genomvåt och kall.
Det gjorde ju knappast bättre för det som låg och jäklades i min kropp.
Hade ju inget ombyte så det var bara att ta av det som gick och resten fick torka på kroppen.

Efter matchens slut ville laget till hamburgarställe, så det blev stopp där innan hemfärd.
Jag hade preparerat mig med Alvedon och Ipren för att klara hemresan.
Bra flyt som tur var och vi kom hem något senare än beräknat
Stoppet för mat ställde till det.

Under dagen hade sonen meddelat att han inte fixar köra hem till mig, risig han också
Så det var bättre jag kom hem till dem istället. Bestämde så.

Städade och tvättade bussen noga och var klar vid 21 tiden
For hem och tog hand om Nova och packa ner det som behövdes för kommande dag.
Hade tidigare på dagen avbokat ett ärende jag hade under söndagen.
Dels för jag var risig men också för att kunna vara hos sonen och barnbarnen då de behövde mig.

Kom ut till dem vid 21.45 tiden.
Kaffe och macka i magen.
Bädd i soffan och sova vid 23 tiden.

Förkylningen är ett faktum.
Skulle inte sagt nåt då på jobbet.
Vaknade vid 6 tiden med halsont de lux och huvudvärk från helvetet.
Försökte sova mera och det gick en stund till.
Gick ut för att få lite frisk luft.
De andra sov ännu.
Vacker soluppgång över åker och skog.

Mejlade min chef att jag är risig.
Inför kommande jobb på tisdag.
Är nu ledig två dagar först, min veckovila

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards