Alla inlägg den 9 oktober 2019

Av Sirpa - 9 oktober 2019 18:15

Hittade Nova uppe på vitrinen imorse.
Hon gillade tydligen utsikten där uppifrån.

Fröken har sovit nästan hela dagen inne i min klädgarderob i en utdragsback full med kläder.

När jag började varva ner för dagen, då gick hon upp.
Förstår att hon gärna sover en så gråblaskig dag som det varit idag.
Knappt ordentligt ljust ens. Bara regn och gråväder.

Nu har jag lagt mig redan då det är tidigt upp imorgon.
Inte ens jag har haft någon lust att göra nåt annat än slappa i soffan idag.

Tända ljus och tv på.

Av Sirpa - 9 oktober 2019 14:35

Sov länge idag.
Ända till 9.30 då jag kom isäng vid 3.30 på morgon.
Körde från Göteborg med Landslagsbussen till Västerås, tom.
Den skulle ut på nytt jobb idag på morgonen.

Tog mig en stark kopp kaffe för att kvickna till. Efter en stund hade jag såpass med ork att jag ringde bästa husvagnsverkstaden för att få dotterns husvagn fixad.
Värmesystemet har givit upp i den och måste fixas
Drar dit den på måndag.

Efter det var det dags att ge mig ut i regnet med bil för att handla mjölk och besöka jobbet.
Pratade med driften om måndagen att jag behöver ledigt.

Sedan vidare till mataffären och handlade det lilla jag behövde.
Kom hem efter detta. Bokade tvättid på fredag.
Tog en varm och skön dusch.
Tände upp en mängd med levande ljus hemma.
Regnigt och ruggigt ute och då är det skönt med lite tända ljus.
Tv: n igång. Kaffekopp i handen och några goda smörgåsar.

Bestämde mig för att ta en eftermiddag i soffan under en mysfilt.
Tidigt upp imorgon för att köra gäster till Elmiamässan i Jönköping.

Av Sirpa - 9 oktober 2019 14:12

Igår efter Damlandslagsmatchen på Gamla Ullevi blev det en kort väntan för mig.
Satt med min chef på Scandic Opalen och njöt av en god kopp kaffe i väntan på att kollegan skulle komma rullande med tjejerna till hotellet.

Bussen tog jag sedan hand om och körde den hem till Västerås.
Kändes helt ok att köra hem ensam i natten.
Trafiken var lugn, endast långtradare i farten.
Det duggregnade och var riktigt dimmigt på vissa ställen längs färd.

Rullade på i ett bra tempo.
Landslagsbussen är jättetrevlig att köra.

Lämnade Göteborg vid 22 tiden och anlände till Västerås och depån vid 2.10 tiden på natten.
Tankade, tömde toaletten, tvättade och dammsög bussen då den skulle ut igen på jobb bara 6 timmar senare
Kändes bra att få den ren och fin tills kollegan skulle ut och köra Herrlandslaget i fotboll denna gång.

Trött och jättenöjd med den långa dagen åkte jag hem och kom in till en väntande Nova vid 3 tiden.
Lite kaffe och smörgås i magen och sesan isäng.

Vilken härlig resa jag hade haft det senaste dygnet. Fylld med upplevelser.

Av Sirpa - 9 oktober 2019 10:31

Igår satt jag på Gamla Ullevi tillsammans med min chef och såg när Sveriges Damlandslag i fotboll segrade stort över Slovakien

Jag är ju inte sådär vansinnigt intresserad av fotboll men denna match var jättekul att se.
Tjejena var så himla duktiga och det sprutade in mål hela tiden.

Motståndarna hade inte bollen i anfall särskilt många gånger utan de fick försvara sig så gott det bara gick.

Chefen och jag hade lämnat Västerås vid 12 tiden och åkt ner i bil för att dels se matchen men också att jag skulle hämta hem landslagsbussen till Västerås då det är match idag för Herrarna

Vår Landslagsförares arbetstid räckte inte till alltig så därför fick jag rycka in på detta vis.
Jättebra lösning tyckte jag och njöt i fulla drag av timmarna med min chef i bilen och även under matchen.

Hon är dessutom sambo med landslagsföraren och överraskade honom med att komma ner till honom på det här viset.
Vi båda förare behövde ju skjuts då vi inte fick jobba.

Kul grej tyckte jag och vi hjälptes åt att hitta rätt till hotellet där bilen skulle parkeras i källaren.
Gick till Ullevi och vi fick där tröjor att ta på oss för att heja fram vårt lag.

Tjejern bjöd oss på fantastiska timmar och nöjda traskade vi till hotellet efter att matchen slutat 7-0.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards