Alla inlägg den 6 oktober 2019

Av Sirpa - 6 oktober 2019 08:04

Det har nu varit så fullt upp att jag inte hunnit med att blogga.
Blir så mellan varven och för mig gör det inte så mycket då jag vet att mitt bloggande inte är ett "måste" utan en form av återhämtning när jag själv känner för det.

Att skriva är för mig som att tömma hjärnan på allt som behöver rensas.
Likaså att skriva om sånt som berör mitt innersta djupt.

Det är där jag hamnar med detta inlägg.
En Lördagsmorgon i Varberg.
Helt undrrbar sådan som laddade mina batterier enormt och fyllde energi/glädjedepåerna i min själ.

Vaknade tidigt men hade just då inte något sug att ge mig ut.
Huvudvärk låg som en matta över pannan.
Det fick bli en Eeze och kudden igen.
Vaknade en dryg timme senare, hur pigg som helst.
Tror att huvudvärken kom ifrån att jag kört i mörker kvällen innan och sedan sovit väldigt djupt.
Skönt att det släppte så lätt ändå.

Hade med min lilla vattenkokare som är en trogen följeslagare på mina resor.
Fixade till en stark kopp kaffe, bytte om till träningskläder och gav mig ut från hotellet.
Bodde på Clarion Collection Fregatten på Hamnplan i Varberg.
Superbra hotell.

Vi anlände kvällen innan efter att ha lämnat Västerås vid 14 tiden.
Vsk A laget fotboll Superettan.
Mitt lag, mina fina grabbar allesammans.
Två nya tränare med denna gång.
Vi rastade i Mariestad vid Rattugglan innan vi sedan for vidare via Göteborg till Varberg och detta goa hotell.

Jag hade förmuddagen för mig själv innan match så den användes till långpromenad i kylan och soluppgången.
Så härliga timmar att jag var hög när det var dags för frukost på hotellet

Styrde stegen givetvis mot havet och vidare till Varbergs Fästning.
Stilla, tyst och kyligt.
Var glad att jag hade handskar på mig då det bet lite från den lilla vind som kom från havet.
Gick runt och upp på fästningen.
Så härlig miljö och ett faschinerande byggnadsverk.

Fotona får tala vidare om min vandring.

Tog mängder med foton under min vandring.
Vildkaniner for fram och ner i sina hålor. Så grymt söta. Gick inte att ta foto på dem.
Snabba och skygga.

Solen gick upp under mina två timmar och kylan blev hårdare ju längre morgonen framskred.
Det var så vackert överallt att jag hade svårt för att lämna det fina för att återvända till hotellet och frukosten.

7 km och 10 000 steg i benen blev det under dessa två härliga friskluftstimmar.
Nyladdade batterier och sammet i själen.

Fästningen så vacker i soluppgången.
Se bara

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards