Alla inlägg den 22 oktober 2019

Av Sirpa - 22 oktober 2019 18:39

Efter pw pass tidigt denna morgon, dusch och frukost så var det dags att jobba.
Hade först storstädning av en gammelbuss som går på skolkörningar.

Kom till jobbet tidigare än tänkt och satte genast igång med att tvätta bussen som var jättesmutsig.

Fortsatte sedan med att noga sopa ur bussen. Räta till alla säten, alla ihoptrasslade bälten. Det var grus överallt, lera och tuggummi.

När det var klart blev det nogrann skurning av golvet. Bytte vatten två gånger.
Medans golvet torkade åt jag en burk tonfisk då det var lunchtid.
Fick sedan veta att körningen jag skulle ha blev inställd.

Putsade alla rutor invändigt, fällborden och fläckar som fanns överallt.

Parkerade bussen som nu var ren och fin.

Satte mig i bilen och åkte till Sura. Hämtade Lillan från skolan och vi åkte till min mamma och hälsade på.
Lillan var trött och lite blyg för gammelmormor.
Vi fikade och åt macka.
Satt och pratade. Stannade i två timmar.
Körde sedan hem Lillan till hennes mamma.

Jag var själv trött så det blev hemresa genast för mig. Ville hem innan rusningstrafiken drog igång.
Anlände hem vid 16 tiden.

Diskade och grejade hemma lite.
Var i kontakt med jobbet flera gånger under dagen då det blev ändringar i veckans körningar flera gånger.
Lite jobbigt att inte ha bestämda körningar och veta vad som gäller.
Blir så när det är mindre med jobb.

Har en 15 timmars dag framför mig imorgon.
Likaså en full arbetsdag på torsdag.
Sen vet jag inte hur resten ser ut.

Kände mig som febrig under kvällningen.
Har nog gasat på lite för mycket med träning, jobb och annat idag.

Soffa och softa resten av dagen

Av Sirpa - 22 oktober 2019 17:44

Imorse gick jag upp tidigt fast jag inte skulle jobba förrän vid 10 tiden.

Kände mig pigg och fräsch så det fick bli ett pass ute efter kaffe och blogginlägg.

Bytte om till sköna kläder som klarade kylig blåst, keps och handskar.
Gav mig ut i mörkret och det hala underlaget längs cykelbanor och gångvägar.
Det ligger löv överallt som blivit rena såpan i regnvädren som rådit de senaste dagarna.

Gick raskt via Björnövägen ner till Mälaren vid gamla värmekraftverket.
Blåsigt och kallt men jag gick på så hårt att värmen i kroppen höll kylan borta.

Via Lillåudden och Lögarängen.
Vidare mot Djäkneberget igenom city.

Fick en hel del fina foton längs min färd.
Höstfoton från Västerås.

Det började ljusna när jag till sist gav mig och gick hemåt.

7 km blev det och jag var trött, lite stel men mycket nöjd när jag anlände hem.

Väl hemma blev det stretch, dusch och frukost innan en kort, kort vila för att sedan klä mig för dagens jobb.

Av Sirpa - 22 oktober 2019 05:35

Det står inte på förrän November knackar på dörren.
Tiden går så grymt snabbt. Dagarna rullar på och jag har fullt upp, även fast jag inte jobbat ordentligt på över en vecka.

Var ju sjuk först men har nu varit arbetsför sen i Lördags. Endast en kördag har jag haft och det känns märkligt då jag är van vid att köra massor och vara iväg långa dagar.

Men som jag skrev så har jag att göra ändå.
Hjälper dottern med det som behövs.
Hämtade Lillan från skolan igår efter att jag handlat på Willys. Dottern helt slutkörd så jag fixade till mat åt oss.
Plockade med mig sånt som ska boa hemma hos mig medans hon bor så till efter årsskiftet att hon inte har plats för allt.

Tog med tex delar av trägolvet som ska bort från balkongen innan lägenheten läggs ut för försäljning
Det golvet kommer från mig dit och återvänder nu till mina ägor igen.
Kostar mycket i inköp så den behåller jag.
Vill själv ha ett sånt på min nuvarande balkong så detta blir jättebra.

Kommer framöver att plocka ner den och köra hem allt.
Nu är det så mycket saker på hennes balkong så det går inte få loss allt.
Allt har sin tid.

Igår förmiddag hade jag fikabesök av en god vän som nyligen kommit in i mitt liv.
En härlig människa som jag känner är på väg att bli en förtrolig vän som jag så väl behöver.
Mitt x var ju min bästa vän under flera år.

Att ha en person i mitt liv som jag kan umgås med kravlöst, prata om allt och anförtro mig åt och även få hjälp med sånt jag inte klarar själv är så värdefullt.
Han är ett välkommet tillskott i min tillvaro.

Det ska mycket till innan jag släpper en människa så nära som jag kan lita på i alla lägen. Har blivit bränd så många gånger under mitt 60 åriga liv att jag är väldigt försiktig med vem jag släpper inpå mitt liv.

Någon kärlek kommer jag aldrig mera att lita på. Mitt X satte definitivt punkt för den sortens tillit för mig.
Aldrig mer en man som sambo, parner eller make. Den tiden är förbi.
Mitt singelliv är guld för mig. Så trivs jag och kommer så förbli.

Det jag saknade från x et var just vänskapen vi hade. Att kunna prata om allt, ringa och rådgöra, diskutera fram lösningar på problem. Få tips och utbyta tankar.
Skratta och skoja tillsammans.
Gå ut och äta och fika då och då.
Få den där vänskapliga styrkekramen som alla så väl behöver från en förtrolig vän.

Den vänskapen håller på att växa fram med min nya vän. Han har funnits med i några år men inte på det sättet.
En vänskap vi kommer att vårda.

Tack vare detta börjar mitt liv kännas komplett.
Känner jag mig glad eller ledsen eller bara pratsugen så ringer jag honom, eller skriver några rader.
Han tillför mig styrka att ro livet framåt trots motgångar och stunder av hopplöshet som ändå finns, även i mitt liv, fast jag är en positiv framåtsträvare.
En stöttepelare som inte viker sig när jag behöver honom.

Toppen helt enkelt! :)

Du är välkommen vännen min.

Idag ska jag jobba några timmar bara.
Det finns inte mera just nu. Jobben kommer senare i veckan och det är helt ok.
Som beställningaförare har jag det så.
Stunder då jag jobbar så jag inte hinner med annat och sedan följer en stillsammare period.

Min fönster härhemma skulle jag behöva tvätta. De ser bedrövliga ut.
Får se om jag ger mig på några av köksfönstren idag, de är värst.
Satte upp ett par vita gardiner igår som extra i köket.
Det är sådan insyn från grannhuset och jag vill inte alltid ha persiennerna nedfällda.
Känns så instängt.
Insynen blev större nu när den mörka årstiden infinner sig.
Mera belysning inne. Mina köksfönster är ju som stora skyltfönster så det är bra att skärma av lite.
Har blommor och så dessa vita gardiner nu.
Känns mycket bättre.

Jag vill ju känna mig fri i min egen bostad och gå lättklädd om jag känner för det utan att störa nån granne med det.
Nu funkar det.

Ommöbleringen jag gjorde i sovrummet blev väldigt bra. Känner att det blev mera plats att röra sig på och min säng måste ju inte vara tillgänglig mer än från ett håll då jag sover ensam.
Så den står med andra sidan helt mot väggen.
Får då fram mera golvyta vilket behövdes till löpbandet.

Väntar in ett par speglar från dottern och sedan är sovrummet klart.
Måla de bruna mörka väggarna har jag varken lust eller tid med just nu.
Lågprio på listan över måsten.

Klockan går ser jag nu och jag har som plan att börja denna dag med en rask promenad i höstvädret.
Kaffet är urdrucket och jag känner mig pigg.

Så på med träningskläder, ut och gå mig svettig. Hem igen för dusch och frukost innan jobbet som börjar vid 10 tiden.





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards