Direktlänk till inlägg 9 juli 2015

Jehuup vilken dag:)

Av Sirpa - 9 juli 2015 11:32

Landade hemma i huset alldeles vimmelkantig men ändå jättelycklig efter min tredje ensamkörning för min nya arbetsgivare Nettbuss.

Börjare efter lunch i depån med att ta över en buss från goa kollegan V.
Vi hade mycket att prata om hon och jag och det var svårt att slita sig, samtalsämnena tog aldrig slut.

For ner till Centralstationen.
Stolt och glad som en påfågel på utställning:)

Inga gäster denna vända så det blev en tomtur till Arlanda.
Tränade micprat, både svenska och engelska.
Har ju inge problem med pratet som så men vill få till det proffrigt.

På Arlanda fick jag på två engelsktalande herrar som njöt av turen till Västerås på första parkett.
Hörde deras samtal och det var bara glädje och positivitet över åktur, buss och bemötande.

Väl framme i Västerås ville herrarna att jag skulle flytta till england och köra buss för de sade sig aldrig ha träffat på en så duktig bussförare tidigare:)
Att jag körde som en dröm.

Sånt vill man höra och framförallt när jag då bara gör det jobb som jag älskar och njuter själv av.

Fick förarbyte där och det var en kollega från vl.
Vi hade en hel del att tala om.Båda konstaterade vi att det var det bästa vi gjort, att byta till Nettbuss:)
Han trivs som fisken i vattnet.

Härligt att höra!
Såg också hans sanna glädje i ögonen och leendet.

Jag hade min korta rast och den tillbringade jag, kaffedrickande och pratandes med en vän som jag inte träffat på över 10 år.
Mycket att prata om förstås.

Fick ett tefefonsamtal från trafikledningen i Göteborg att min buss är sen från Arlanda.
Något hade hänt.

Den kom inrullande ca 10 min sen och jag fick bråttom att logga in.
Fick själv ta in alla gäster först och medans jag sedan gjorde klart förarplatsen trillade det in flera kunder som egentligen väntade på en konkurrent:)
De valde oss istället.
Inte mig emot men detta gjorde att jag blev ännu senare.

Gästerna tog det med ro.

Så kom vi då iväg.
Pustade ut och njöt av att ha nyfikna, härliga nya kunder i bussen.
Bad om ursäkt för vår försening som berodde på omständigheter vi inte rådde över.

Bussen ville bråka med mig under färd så den immade igen vindrutan.
Med hjälp av kollegas råd och samtal till trafikledningen så löste sig läget vartefter.
Jag är ju ingen dununge vid busstatten så lösningar uppfann jag varefter:)

Framme på Arlanda var rutan klar igen och jag kunde lugnt ta emot glädjen över bra körning från gästerna.De tyckte att jag kört fantastiskt och ordnat problemen galant.
Med lugn och glädje:)

Gästerna ska inte se mig annat än sådan, även fast det kan vara kaos i mitt inre när saker och ting inte fungerar.
Det skall inte drabba gästen!

Snabbgenomgång av bussen och pålastning av väntande gäster på alla tre terminalerna.
Jättekul!

Gick ca 6 min sen från Arlanda och det var inget problem.
Vindrutan blev immig igen men denna gång visste jag råd, hur jag snabbt skulle eliminera problemet.

Landade i Västerås med bara nån minuts försening och återigen fick jag så ta emot gästernas glädje och lycka över att ha fått resa så bekvämt.

Vilket arbete:)
Det är lätt att jag vänjer mig vid detta.
Tänk om gästerna visste hurdan lycka deras ord ger mig.
Så mycket elände som jag fått utstå på mitt förra arbete med hårda, kränkande namn och ord.
Spottningar och hot bara för att jag skötte mitt jobb.

Jag är exact samma Sirpa i detta arbete.Lika glad och trevlig och kör med omsorg, smidighet och mjukhet, som jag alltid gör.

I detta arbete har jag verktygen till att göra ett bra arbete, må bra själv och på så vis ge gästen som åker med mig, det denne vill ha.

Jag kan vara mig själv:)
Så himla underbart!

Måste inte vara på min vakt hela tiden.
Får inga fulfingrar längs vägen där jag rullar fram.
Jag är stolt och glad:)
Det syns och hörs.

Slutade kvällen med att för första gången tvätta min egen lila skönhet:)


Likaså tanka och fylla vätskor.
Städa ur och fixa.

Åkte så hemåt långt senare än jag skulle slutat för det tog tid för mig att klura med sådant jag inte gjort förr vid avslutet för dagen.
Ville inte stressa och göra fel.

Ringde trafikledningen och pratade om problemet med imman och bussen skulle in imorgon på en koll vad det är som felar.
Säkert inget stort problem.
Det löser killarna på Arver:)

Kom hem trött, nöjd och hungrig.

Stolt och glad över min dag som jag fixade:)

Nu är det två dagar kvar i gamla jobbet och sedan är jag Nettbussare:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards