Direktlänk till inlägg 12 juli 2015

Tankar i soffan....

Av Sirpa - 12 juli 2015 02:31

Sitter här på natten och lyssnar när familjen pysslar med sitt, efter att de kommit hem från Öland straxt innan midnatt.

Huset fick genast liv igen och det känns härligt.
Visst har jag haft det jättebra de två veckor Titti, Ville och jag huserat här för oss själva, men jag/vi har saknat familjen.

Imorgon åker jag med bil och hyrsläp till Kungsör och hämtar mina möbler.
Sover i soffan denna natt.
Den är jätteskön att sova i :)

Blir kul att få iordning "mitt" rum.
Inreda den efter min smak, med de saker jag vill ha nära mig.
Klädförvaringen är redan iordning.

Den tar ganska stor plats då jag inte har en aning om hur länge jag kommer att boa här i huset.
Snart är det ju höst...

Tiden går så oerhört fort.
Mycket händer hela tiden och tidvis hänger inte min själ med riktigt.
Jag känner mig vilsen....

Då gäller det att dra i handbromsen så inte allt blir en stress som tar över livet.

Kommande veckor får det bli mitt nya jobb som får full focus.
Vill in i nya rutinerna.Nya bussarna med allt vad det innebär.
Lära känna mina nya arbetsgivare och kollegor.

Min bästa vän har semester i flera veckor så jag kommer inte att ha honom att luta mig emot heller om det är någonting jag behöver hjälp och stöd med.

Alla adresser behöver ändras.
Den stora ändringen är redan avklarad men jag måste kontakta de övriga vartefter.

Kontakta facket för koll hur jag bär mig åt som timanställd vad gäller avgiften.

Annars är det ju bara låta livet ramla på i sin takt.

Leta bostad kommer jag självklart göra hela tiden.
Har lämnat in intesseanmälan till mäklare om något lämpligt dyker upp.
Jag kommer inte att ta något som inte känns hundra bra..

Sedan kvarstår ju problemet med att jag inte kommer beviljas lån förrän jag har en tillsvidareanställning...
Reglerna är ju sådana, bara att gilla läget.

Nu är klockan mycket om alla har lagt sig.Barnbarnen sover sedan ett par timmar tillbaks.
Dottern tog sig en dusch och vi har hunnit prata en del.

Nu ska jag sova några timmar....



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards