Direktlänk till inlägg 14 juli 2015

Tiden räcker inte till

Av Sirpa - 14 juli 2015 19:36

Imorse tidigt tog jag ut buss från depå och körde en tur till och från Arlanda.

Sedan var jag klar för dagen på Nettbuss.

Åkte till VL för att hämta kartor och åka lite linjekännedom.
Kom till sans med den iden när jag talat med min chef i Göteborg.
Jag får inte jobba för mycket tid....

Så jag nöjde mig med att äta mina mackor och ta en kaffe på VL och prata med gamla kollegor som jag saknat när jag jobbat i Köping.

Kände hur trött jag var när jag straxt efter lunch åkte hem till Sura.
Laddade tvätt i maskinen.
Plockade fram mina pärmar med viktiga papper.
Tänkte ändra adresser.
Jag har ju eftersändning men det är rätt skönt att ändra så det inte blir fördröjningar i postgången.

Tog mig kaffe och lade mig ner en stund i soffan på altanen.
Somnade och sov över en timme.

Sov jättedåligt natten innan så det var välbehövligt med den stunden i soffan.

Hängde tvätt och vek torrt och rent.
Det är sådant som familjen hade på Öland under sina två veckor.
Mycket tvätt med tre barn och fotbollskola.
Ladda ny maskin innan jag bytte och och åkte till Cicci för att få fransarna fixade igen.

Tog lite längre denna gång och det blev kanonsnyggt.
Passar perfekt i nya jobbet där jag vill se fräsch ut, alla tider på dygnet.

For vidare och tog en fika hos min mamma.
Lät henne prata av sig om sitt.
Gick bort till Timmervägen på en lägenhetsvisning.
Det var inget för mig.
Liten lya med små mörka rum.
Tackade för mig ganska snart och gick bort till mamma igen.
Prata en stund till, krama på henne och åkte sedan till huset.

Hopp i duschen.
Hängde mer tvätt och vek torrt.
Fixade lite mat att ta med imorgon, även till svärsonen.
Vattnade tomater och blommor ute.
Gav katterna sin mat och fiskarna.


Prata med dottern på Öland och gjorde kväller jättetidigt.
Saknar min vän som jag inte haft kontakt med på några dagar.
Hoppas han har det bra och njuter av sin semester.

Nu sova.
Ska upp 1.45 för att börja jobba 2.40 i Västerås.
Ska ta över bussen som kommer från Örebro, släppa hem den föraren som har ett jättepass bakom sig.

Min dag kommer imorgon att hålla på till 15.30
Tre gånger till Arlanda.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards