Direktlänk till inlägg 15 oktober 2019

Medvetslös natt

Av Sirpa - 15 oktober 2019 07:14

Hela gårdagen, efter att jag kört dotterns husvagn till verkstad bara, så gick eller låg jag härhemma i lägenheten och frös.

När jag kommit hem så blev det genast ombyte till varma myskläder.
Frös så jag skakade.
Lederna sprängvärkte och fingrarna var alldeles svullna.
Svullen även i ansiktet kände jag.

Dottern och jag åt mat. Köttfärssås som jag tinat upp från frysen till min son och barnen skulle kommit i Lördags.
Nu blev det ju inte så utan jag var dit.
Såsen stod kvar och måste ätas upp.

Kokade på bandspaghetti bara till så det blev enkel matlagning. Det var allt vi orkade.
Dottern åkte sedan nästan direkt då Lillan slutade skolan.
Jag lät disken stå och kröp ner i soffan under varm filt vid tv:n.
Halstabletter, vatten och kaffe med mig.

Rätt omgående somnade jag en stund och vaknade med ett ryck och fattade inte vart jag var först.
Kokade på hett the. Det var gott när jag frös så.
Feber fast jag tagit febernedsättande.
Hostade och hade mig.
Känns att förkylningen sitter nere i luftvägarna som den brukar för mig.
Blir ju sällan snuvig utan det ligger i halsen och nedåt lungorna.

Orken låg på minus totalt.
Somnade till ett par vändor till under eftermiddagen. Det behövdes den vilan.
Koppla bort skallen från allt som jag skulle behöva göra.
Roliga körningar som jag går miste om bara för denna helvetesförkylning.

Jag skulle behöva hjälpa sonen, min yngsta dotter och även besöka gamla mamma.
Det funkar ingenting just nu när jag bara går härhemma som en rosslig gammal padda.

Det märks hur mycket jag behövs överallt.

Gick upp och diskade upp efter vår lunch iallafall.
Dottern hade med sig en kasse krukväxter som ska bo hos mig.
Samt några lampor som får vara hos mig medans hon bor hos sin systers familj.
Nån dag i framtiden kommer hon att kunna ha råd med egen lägenhet igen eller ett hus.

Tack Försäkringskassan och Sosseregeringen för att ni ställer sjuka människor utan pengar!!
Snyggt jobbat.
Hoppas ni är stolta över det ni åstadkommer och njuter i era lyxiga boenden av att sjuka hamnar på gatan.
Nu har min dotter turen att ha sin syster som ger henne möjlighet att tillsvidare kunna härbärgera hos dem.
Deras hus är gammalt men fyllt av kärlek.

Mitt hem står också öppet för mitt barn och barnbarn men att sätta Lillan i skola här i Västerås är inget alternativ.
Hon kommer att gå i en liten skola med sin kusin. En skola som fungerar.
Det ser jag fram emot.
Hon kan äntligen få hjälp med sina läs och skrivsvårigheter vilket Surahammars skolor fullständigt skiter i.

Nu har jag spytt galla ett tag och det behövs.
Allt som sker i vårt land är inte ok längre
Människor utförsäkras och tvingas jobba fast de till och med är döende.
Nåt har fått helt galet snett.

Som ni säkert förstått så är jag ingen sossevän.
Det är ett gäng pajasar som skor sig själva och klappar sina partivän på ryggen och ser till att alla de sina sitter tryggt.
Sverige skiter de fullständigt i

Vi ska vara världens försörjare
Döda den egna befolkningen först och sedan låta landet bli nåt helt annat än det Sverige som en gång fanns.

Vidrigt!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 19 mars 02:39

Jag börjar bli såpass bra i högersidan efter låsningen att det nog är dags att försöka mig på övningar som stärker muskulaturen runtikring. Det behövs även i knät som jag känner av mera nu när den övriga smärtan klingar av mer och mer. Har ju in...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 14:34

Jag började redan förra veckan att göra iordning Edde Husbil för att ha honom redo för eventuella jobbresor. Eller helt enkelt nån egen liten resa nånstans för att välkomna våren, när den nu har tänkt sig att komma på allvar. Knappast dags än på ...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 10:50

Mitt bloggande har återigen hamnat på efterkälken. Tiden har gått åt till att jobba och sedan vila. Nu är det Måndag och ny vecka. Förra veckan försvann i ett nafs Torsdagen ägnade jag åt att köra ett härligt pensionärsgäng från Västerås till ...

Av Sirpa - Onsdag 13 mars 06:03

Gårdagen blev en kämpig historia verkligen med det galna bakslaget i måendet. Kände mig bättre i kroppen mot kvällen men istället fruktansvärt trött. Det var väl resultatet av kroppens kamp under dagen. Nu börjar jag verkligen bli less på det hä...

Av Sirpa - Tisdag 12 mars 16:45


Jag vet inte om det är en "baksmälla" efter gårdagens behandling hos Kiropraktorn eller vad det var men plötsligt vid lunchtid idag började jag må illa och det gjorde så ont överallt i kroppen där jag har haft låsningen/krampen. Hade jättejobbigt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards