Direktlänk till inlägg 8 november 2019

Dagarna som gått

Av Sirpa - 8 november 2019 05:35

Jag visste att den dagen skulle komma då jag måste jobba med något som definitivt inte fungerar för mig längre.
Har nog aldrig riktigt gjort men jag har gjort det ändå.

Kört skolrurer.

Den här veckan har det varit dåligt med beställningar så det blev för mig till att undrr tisdagen bli upplärd på en skollinje som jag sedan kört själv i två dagar.
Plus att det lagts in extrakörningar emellan, med skolkörningar även det.

Jag har funderat över vad det är som gör att jag känner sån motvilja för dessa körningar.
Kom på det imorse när jag vaknade.

Dels det enorma ansvar det kräver att kunna varenda brevlåda där barnen väntar längs smala, hala, krokiga och ofta riktigt dåliga vägar.
Sedan att hemfärden på eftermiddagen ser så varierad ut, beroende på vilka barn som åker med.

Men sen det viktigaste kände jag imorse

Att jag hela tiden återkommer till depån och måste vara med kollegor ständigt.
Det vill jag inte!
Jag är en Ensamvarg i mitt yrkesutövande.

Jag vill köra mitt och sedan bara rå mig själv.
Har inget intresse alls av att umgås och prata skit om arbetsplatsen och cheferna som det ständigt görs.
Jag vill inte!!!

Att umgås med kollegor längre stunder är inte min grej.
Jag vill göra mitt jobb på bästa sätt och sedan bara sköta mig själv.

Det märkte jag tydligt igår hur dåligt jag mår av att sitta och höra det ständiga gnället vid fikabordet.
Klagandet över precis allting.

Först stressa runt ute och sedan komma in för att sitta och gnälla eller lyssna på gnäll.

Inget för den här ensamvargen.

Under en skolkörningsdag återkommer vi till depån säkert 4-5 gånger.
Visst kan jag ägna tiden åt att städa buss eller gå ut.
Funkar ju sommartid men nu är det kyligt.
Att åka hem blir för kostsamt och tar tid det med.

Hittade pudelns kärna :)

 
 
Ingen bild

Tommy

8 november 2019 08:29

Låter verkligen som tråk körningar du fått :-(
Hoppas du får mera Eckerö.

Ha en fin helg!

Sirpa

8 november 2019 16:56

Eckerö nästa vecka :)
Först körningar för Fotbollsgalan på måndag i Stockholm.

Ha en fin helg du med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 19 mars 02:39

Jag börjar bli såpass bra i högersidan efter låsningen att det nog är dags att försöka mig på övningar som stärker muskulaturen runtikring. Det behövs även i knät som jag känner av mera nu när den övriga smärtan klingar av mer och mer. Har ju in...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 14:34

Jag började redan förra veckan att göra iordning Edde Husbil för att ha honom redo för eventuella jobbresor. Eller helt enkelt nån egen liten resa nånstans för att välkomna våren, när den nu har tänkt sig att komma på allvar. Knappast dags än på ...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 10:50

Mitt bloggande har återigen hamnat på efterkälken. Tiden har gått åt till att jobba och sedan vila. Nu är det Måndag och ny vecka. Förra veckan försvann i ett nafs Torsdagen ägnade jag åt att köra ett härligt pensionärsgäng från Västerås till ...

Av Sirpa - Onsdag 13 mars 06:03

Gårdagen blev en kämpig historia verkligen med det galna bakslaget i måendet. Kände mig bättre i kroppen mot kvällen men istället fruktansvärt trött. Det var väl resultatet av kroppens kamp under dagen. Nu börjar jag verkligen bli less på det hä...

Av Sirpa - Tisdag 12 mars 16:45


Jag vet inte om det är en "baksmälla" efter gårdagens behandling hos Kiropraktorn eller vad det var men plötsligt vid lunchtid idag började jag må illa och det gjorde så ont överallt i kroppen där jag har haft låsningen/krampen. Hade jättejobbigt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards